شنبه 14 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا رهنورد: نسبت دادن جنبش سبز به بيگانگان يا رفتارهای براندازانه نفی واقعيت است

کلمه ـ ملاقات اين هفته فرزندان ميرحسين موسوی و دکتر رهنورد اين هفته نيز در حالی برگزار شد که رسانه های حاکميت هجمه‌های شديد و کم سابقه ای را عليه همراهان محبوس جنبش سبز انجام داده بودند.

به گزارش کلمه، اين ديدار مطابق معمول در ساختمان جنبی زندان خانگی ميرحسين و رهنورد برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش رسيده اين دو يار زندانی جنبش سبز از روحيه ای قوی و حالاتی معنوی برخوردار هستند، اگر چه ضرورت بررسی پزشکی به دليل مشکلات جسمی خصوصا درباره خانم رهنورد همچنان برقرار است.

هفته پيش کلمه گزارش داده بود که ميرحسين موسوی نسبت به وضعيت سلامت زهرا رهنورد ابراز نگرانی کرده است.

در مدت زمان برگزاری اين ملاقات که اندکی بيش از يکساعت به طول انجاميد، امکان گفتگوی تلفنی محصورين با مادر خانم رهنورد و خواهر اقای موسوی نيز توسط ماموران فراهم شد.

در اين ملاقات خانم دکتر زهرا رهنورد پس از ابراز نگرانی دختران نسبت به سلامت مادرشان گفته است، مهمتر از سلامتی و قلب و جان ما آرامش و شادی مردم است و اميدواريم مشکلات متعددی که اکنون گريبانگير کشور هست رفع شده و کشورمان هرروز سربلند تر و موفق تر در تمام مظاهر آن باشد.

دکتر رهنورد نيز با تاکيد بر اينکه محصورين مانند پدرو مادر اين انقلابند و والدين نسبت به فرزند هرگز خارجی نيستند جنبش سبز را جنبشی اصلاحی و حق جو از درون انقلاب اسلامی دانست و نسبت دادن آن را به بيگانگان يا رفتارهای براندازانه رد کرده اين نوع تبليغات را نفی کننده واقعيات برشمردند.

نخست وزير دوران دفاع مقدس نيز که غالب برنامه های تبليغی و يکسويه حاکميت و تهمتهای متحجرين حاکم را از صدا و سيما ديده است ضمن اشاره به بيانيه ۱۷ برای تشريح آنچه در عاشورای ۸۸ رخ داد و وضعيتی که در کشور حاکم است، تحليلی روشن از بالارفتن سطح آگاهی ها در جامعه عليرغم همه خلاف‌گويی‌ها و هجمه ها ارائه کرد.

خانواده آقای موسوی و رهنورد همچنان نسبت به عملی نشدن وعده زندانبانان برای تماس تلفنی در طول هفته و که از حقوق قانونی حتی زندانيان عادی محسوب می‌شود و نيز محروميت از حقوق بديهی زندانيان اعتراض دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016