یکشنبه 15 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج‌زاده خطاب به صادق لاريجانی: موظفيد دادگاه اينجانب را علنی و با حضور هیأت منصفه تشکيل دهيد

نوروز ـ سيد مصطفی تاج‌زاده در نامه ای خطاب به رئيس قوه قضاييه خواهان برگزاری دادگاه خود به صورت علنی و با حضور هيات منصفه شد.

به گزارش نوروز، اين زندانی سياسی در نامه خود با اشاره به صراحت اصل ۱۶۸ قانون اساسی مبنی بر برگزاری علنی دادگاههای رسيدگی به جرائم سياسی و امنيتی آورده است: « صرفنظر از اين که جنابعالی درباره اين اصل چه نظری داريد، موظفيد که دادگاه رسيدگی کننده به اتهامات اينجانب را علنی و با حضور هیأت منصفه تشکيل دهيد. اميدوارم بيش از اين قانون اساسی را نقض نفرموده و به روند برگزاری غيرقانونی دادگاه های غيرعلنی و بدون حضور هیأت منصفه در رسيدگی به اتهامات منتقدان خاتمه دهيد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است مصطفی تاج‌زاده که در دادگاههای قبلی حاضر به دفاع از خود نشده بود در هفته های گذشته از مردم و صاحبنظران خواسته بود تا پيشنهادات خود در مورد چگونگی حضور وی در دادگاه ونحوه برخوردش با اين پرونده جديد را با وی در ميان بگذارند که نظرات مطرح شده حاکی از اجماع عمومی بر انتخاب سومين راه پيشنهادی اين زندانی سياسی مبنی بر مشروط کردن حضور خود در دادگاه به برگزاری علنی دادگاه در حضور هيات منصفه بود.

متن کامل اين نامه در پی می آيد:

به نام خدا
رئيس محترم قوه قضائيه
با سلام

به اطلاع می رساند که معاونت اطلاعات سپاه پاسداران پرونده جديدی البته با مضامين تکراری عليه اين جانب تهيه و برای صدور حکم محکوميت تسليم قوه قضائيه کرده است.

مستحضريد که اصل ۱۶۸ قانونی اساسی صراحت دارد که « رسيدگی به جرائم سياسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هيات منصفه در محاکم دادگستری صورت می گيرد. نحوه انتخاب ، شرايط ، اختيارات هيات منصفه و تعريف جرم سياسی را قانون بر اساس موازين اسلامی معين می کند. »

بر اين اساس و صرفنظر از اين که جنابعالی درباره اين اصل چه نظری داريد، موظفيد که دادگاه رسيدگی کننده به اتهامات اينجانب را علنی و با حضور هیأت منصفه تشکيل دهيد. اميدوارم بيش از اين قانون اساسی را نقض نفرموده و به روند برگزاری غيرقانونی دادگاه های غيرعلنی و بدون حضور هیأت منصفه در رسيدگی به اتهامات منتقدان خاتمه دهيد.

با احترام
سيد مصطفی تاج‌زاده
انفرادی اوين
۱۳/۱۰/۱۳۹۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016