سه شنبه 23 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات فخرالسادات محتشمی پور در مورد بيماری و تشکيل پرونده جديد مصطفی تاج زاده در زندان

فخر السادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، زندانی عقيدتی وفعال سياسی در گفتگويی با کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران گفت که برای همسرش پرونده و کيفرخواست جديدی صادر شده است که هنوز از مفاد آن بی اطلاع هستند. خانم محتشمی پور گفت که با گذشت سه هفته از تماس دادگاه انقلاب و اعلام اين خبر به او اما هنوز به همسرش در زندان اوين و وکيل ايشان کيفرخواست ابلاغ نشده است. همسر مصطفی تاج زاده که به شدت نگران وضعيت بيماری او در بند انفرادی زندان اوين است به کمپين گفت که بهداری زندان تاکنون موافقت نکرده که پرونده پزشکی او را در اختيارشان قرار دهد و همچنين سپاه و دادستانی از انتقال او به بيمارستان برای معاينه جدی از فرودين ماه امسال تاکنون خودداری کردند.

خانم محتشمی پور گفت هر اتفاقی برای آقای تاج زاده در زندان بيفتد تمام کسانيکه می توانستند جلوی اتفاق بد را بگيرند مقصر هستند و بايد به خانواده اين زندانی و جامعه پاسخگو باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصطفی تاج زاده، عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و معاون وزير کشور دولت سيدمحمد خاتمی از دستگيرشدگان بعد از انتخابات ۸۸ است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام به شش سال حبس تعزيری و ۱۰ سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محکوم شد.

فخر السادات محتشمی پور به کمپين در مورد پرونده جديدی که برای همسرش گشوده شده، گفت: « حدود دو هفته پيش از دادگاه انقلاب با من تماس گرفتند و گفتند که احضاريه ای برای آقای تاج زاده دارند. جالب اين بود که نمی دانستند آقای تاج زاده در زندان است و سراغش را از من می گرفتند. من هم گفتم که برای خودشان به زندان بفرستند. اما تا آخرين ملاقاتم با آقای تاج زاده که در روز شنبه ۱۳ مهرماه بود هنوز چيزی به او ابلاغ نشده بود. به وکيلش هم چيزی ابلاغ نشده است.»

همچنين امير حسين آبادی، وکيل مدافع مصطفی تاج زاده در گفتگويی با خبرگزاری دانشجويی ايسنا روز جمعه ۱۹ مهرماه با اعلام اينکه از مفاد پرونده موکلش بی خبر است، گفت: «از زمانی که محکوميت پرونده مذکور قطعی شد و موکل به زندان انتقال يافت با وی ديداری نداشته ام. از طريق همسر آقای تاج زاده متوجه تشکيل پرونده جديدی برای موکلم شدم که اگر با آقای تاج زاده ملاقاتی داشته باشم ايشان می تواند وکالت نامه ام را در پرونده جديد امضاء کند و از محتويات پرونده مذکور مطلع می شوم.»

خانم محتشمی پور با اظهار نگرانی از وضعيت جسمی همسرش گفت: « فشار خون آقای تاج زاده بسيار بالا است و کمر و گردن درد شديد دارد. عليرغم تلاش های من برای انتقال او به بيمارستان اما هنوز از فروردين ماه امسال تاکنون سپاه و دادستانی با انتقال او مخالفت کرده اند و حتی پرونده پزشکی او را در اختيار من نمی گذارند تا به دکترهای متخصصش نشان دهيم. من اين هفته به دکتر رضا زاده، مسول بهداری زندان اوين هشدار دادم که آقای تاج زاده امانت ملی در زندان است و هر مشکلی برايش پيش بيايد آنها مقصرند و بايد جوابگو به من، خانواده و جامعه باشند.»

خانم محتشمی پور با اظهار اميدواری از اينکه همسرش نيز در راستای روند آزادی زندانی های سياسی که از مدتی پيش آغاز شده، آزاد شود به کمپين گفت: «من می دانم که دولت نهايت تلاشش را برای اين مساله می کند. اساسا هيچ معنی و مفهومی ندارد که بعد از انتخابات جديد، زندانيانی که برای انتخابات رياست جمهوری دوره گذشته به حبس رفتند همچنان در حبس بمانند. به خصوص که خيلی از آنها شرايط سختی دارند. رهبری پس از صحبت هايش در مورد تمايل به نرمش قهرمانانه در سياست داخلی و خارجی مايل هستند که اتفاقاتی در داخل نيز بيفتد و اما متاسفانه جريان تندرو مخالف آن است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016