چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يارانه ايرانيان خارج از کشور حذف می شود

مهر ـ عضو کميسيون اقتصادی مجلس گفت: حذف يارانه ايرانيان مقيم خارج از کشور و همچنين صاحبان سرمايه که ماليات بالايی می پردازند، در طی سه ماه آينده حذف خواهد شد.

عبدالکريم رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر در مينودشت با توجه به اصلاح بودجه سال ۹۲ دولت افزود: کميسيون اقتصادی بررسی لازم را انجام داده است و قرار است در صورت آنکه اولويت آن رای بياورد، بودجه دولت از ۲۱۰ هزار ميليارد تومان به ۱۶۰ هزار ميليارد تومان کاهش خواهد يافت و همين سبب خواهد شد دولت بودجه را قانونمند به رديفهای مصوب تخصيص دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه مهمترين بخش از اصلاح بودجه را در هدفمند کردن يارانه ها عنوان کرد و بيان داشت: دولت موظف گرديد در طی سه ماه آينده کسانی که درآمد بالا دارند را شناسايی نموده و يارانه آنها را حذف نموده و با اين کار يارانه به معنای واقعی هدفمند می شود.

عضو کميسيون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: صرفه جويی در يارانه نقدی سبب آن می شود که ما بخشی از اين مبلغ را در تکميل پروژه های عمرانی نيمه تمام که نياز به اعتبار ۴۰۰ هزار ميليارد تومانی دارند هزينه کنيم که در صورت ناتمام رها شدن اين پروژه ها شاهد فرسايش آنها خواهيم بود.

رجبی در ادامه تعداد افراد مشمول يارانه را ۵۰ ميليون نفر عنوان کرد و تصريح کرد: مبلغ پرداختی بابت يارانه کافی نيست و خانواده هايی هستند که علی رغم دريافت يارانه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند که دولت می تواند صرفه جويی در مبلغ يارانه ها را در بحث بهداشت و رفاه اجتماعی اقشار ضعيف هزينه کند.

نماينده مردم کلاله، مينودشت و گاليکش در ادامه با توجه به انتخاب استاندار جديد گلستان يادآور شد: پس از فراز و نشيبهای ايجاد شده برای انتخاب استاندار گلستان با توجه به صحبتهايی که با وزير کشور داشتيم و همچنين توافق مناسب مجمع نمايندگان استان با نماينده ولی فقيه فردی انتخاب شد که دارای پيشينه فعاليت در دو قوه مجريه و مقننه است و با سابقه مديريت ملی و ارتباط خوب و شناخت مناسب از اقوام و فرهنگهای استان می تواند به توسعه استان کمک کند.

وی اولويت استاندار گلستان را در شرايط کنونی اينچنين بيان کرد: استاندار گلستان با توجه به قول مساعدی که داده است و از جمله مطالبات مردم هم می باشد اولويت خود را توسعه گلستان قرار دهد و به فکر آن باشد در دوران مديريت ايشان جايگاه استان از رتبه کشوری ۲۸ رشد قابل توجهی داشته باشد.

نماينده مردم کلاله، مينودشت و گاليکش وجود اقوام را در استان يک واقعيت دانست و افزود: مديران ارشد استان بايد حضور اقوام را در استان بپذيرند و همچنين در سطح مديريت استان از وجود آنها استفاده کنند و در شهرستانها بايد مديران بومی انتخاب شوند که اين سبب تقويت همگرايی در استان می گردد.

وی از جمله اقدامات خود برای رفع مشکلات حوزه انتخابيه را اين چنين بيان داشت: در حوزه وزارت علوم در شهرستانهای کلاله، گاليکش و مينودشت در آينده شاهد رشد رشته های دانشگاهی خواهيم بود.

رجبی با توجه به مشکلات در حوزه بهداشت و درمان در منطقه شرق گلستان گفت: وزير بهداشت قول دادند برای بررسی و رفع مشکلات بهداشت و درمان اين منطقه به استان سفر کنند و همچنين دستوراتی صادر کردند.

وی با توجه به مشکل اقامت دانش آموزان دبيرستانهای نمونه در خوابگاهها افزود: با توجه به جلسه ای که با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتيم مقرر گرديد تامين اعتبار لازم صورت گيرد تا در شهرستانهای شرق استان دانش اموزان از خوابگاه بهره مند گردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016