یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوبخت: کسری ۱۰۰۰ ميلياردتومانی يارانه‌ نقدی مهرماه، امکان قطع يارانه‌ها وجود دارد

مهر ـ معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور با اعلام اينکه طبق آخرين آمارهای دريافتی از بودجه، دولت در پرداخت يارانه های نقدی هزار ميليارد تومان کسری دارد که بايد از محل افزايش قيمت ها تامين شود، از ترسيم چهارگروه برای شناسايی خانوارهای نيازمند به يارانه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت شب گذشته با حضور در برنامه شب آفتابی با اشاره به آخرين آمارها در زمينه پرداخت يارانه از بودجه دولت گفت: در بودجه دولت حدود يک هزار ميليارد تومان کسری وجود دارد که با توجه به پيش بينی‌ها بايد از محل افزايش قيمت‌ها تامين شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره اينکه برای جبران کسری بودجه دولت قيمت سوخت را افزايش خواهد داد يا خير گفت: قبل از اين که به موضوع افزايش قيمت‌ها بپردازيم بايد بگويم که مجلس دولت را موظف کرده که ۳۸ درصد از قيمت‎ها را افزايش دهد، ولی اين موضوع تا به امروز اتفاق نيفتاده است.

وی افزود: طبق ماده ۷ قانون هدفمند کردن يارانه‌ها نبايد مبلغ پرداختی به صورت مساوی در بين مردم توزيع شود، لذا بايد دهک‌هايی که نيازمند دريافت يارانه هستند شناسايی شده و يارانه به آن‌ها پرداخت شود.

نوبخت درباره اينکه دولت موافق حذف سه دهک از يارانه‌ها است اظهار داشت: بنده در اولين حضورم در رسانه ملی در برنامه پايش پس از پيروزی دکتر روحانی اعلام کردم که چند دهک ثروتمند بايد از قانون هدفمند کردن يارانه‌ها حذف شود که اين موضوع از سوی رسانه‌ها نيز منعکس شد لذا ما بايد با اين موضوع به صورت عادلانه و منطقی برخورد کنيم.

سخنگوی دولت تصريح کرد: در شرايطی که دولت يازدهم قصد دارد قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را به ثمر برساند بايد تصميمی به جا گرفته شود، لذا دولت فعلی چهار گروه را برای شناسايی خانوارهای نيازمند به يارانه‌ها ترسيم کرده است.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره حذف سه دهک از يارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم ما در دولت يازدهم آنچه را که قصد داشته باشيم انجام دهيم اطلاع رسانی می‌کنيم و اعتقاد داريم از نظر عدالت حذف سه دهک بالا از يارانه‌ها مقبول است ولی اين موضوع به راحتی قابل اجرا نيست. دولت يازدهم اعتقاد دارد بر روی تک تک مصوبات بايد بحث و بررسی دقيقی صورت گيرد.

معاون رئيس جمهور تاکيد کرد: ما معتقديم قيمت‌های حامل انرژی به طوری افزايش يابد که اين موضوع با يک مطالعه دقيق صورت گيرد و بين دولت و مجلس در اين زمينه همکاری‌های قانونی وجود داشته باشد چنانچه اين موضوع در حال حاضر وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با بودجه ۹۲ با مجلس رايزنی داشته‌ايم، لذا به طور حتم نسبت به بودجه سال آينده نيز همين کار را ادامه خواهيم داد.

نوبخت با اشاره به اين که اعتقاد داريم راجع به هدفمند کردن يارانه‌ها بايد با پختگی عمل شود، اظهار داشت: به طور حتم مردم زمانی از عملکرد دولت نسبت به اين قانون استقبال خواهند کرد که منطق در آن وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حرف مردم از قطع شدن يارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم اگر مطالبات به طور کافی صورت نگيرد، امکان روی دادن اين اتفاق وجود دارد و از نظر دولت يازدهم بايد کسانی که نياز به يارانه دارند دهک‌هايشان مشخص شود.

وی افزود: مردم اطمينان حاصل کنند که دولت تدبير و اميد هر برنامه‌ای را انجام می‌دهد، منافع مردم را در نظر می‌گيرد و آن چه تصميم جمعی دولت يازدهم است توجه به اين نکته است که بيشترين آرامش و رفاه را برای مردم ايجاد کند.

نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد و همچنين وجود تورم ۳۶ درصدی در زمان روی کار آمدن دولت يازدهم گفت: تمام تلاش دولت تدبير و اميد برآن است تا با اميد مردم مشکلات آن ها را يک به يک رفع کرده و آن ها را تقليل دهد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اجرای هدفمندی يارانه‌ها و پرداخت يارانه به مردم گفت: دولت ماهانه ۳۵۰۰ هزار ميليارد تومان يارانه به بيش از ۷۶ ميليون ايرانی پرداخت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016