سه شنبه 17 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک نماينده مجلس علی مطهری را به پسر نوح تشبيه کرد

تهران – ايرنا – نماينده مردم خدابنده در مجلس گفت: آقای مطهری اگر احترام مقام و مسووليت شما را نگه نمی داشتم، می گفتم پسر نوح با بدان بنشست.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، سيدمحمد علی موسوی روز سه شنبه درنطق ميان دستور خود در صحن علنی مجلس افزود: بصيرت قوه ای در قلب شخص است که به نور قدسی منور بوده و به وسيله آن حقايق را درک می کند و ذکر قصص در قرآن کريم از هابيل و قابيل، موسی و فرعون، ابراهيم و اسماعيل، يوسف و يونس و ناقه صالح نشان می دهد که چندين آيه در قرآن در مورد فتنه نازل شده که حکايت از اهميت قضيه فتنه دارد که شناخت آن مستلزم بصيرت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی خطاب به علی مطهری نماينده تهران گفت: جناب آقای مطهری آيا سزاوار است جنايات گروه فرقان را که قاتل فيلسوف آيت الله مطهری بود را به دست فراموشی بسپاريم؟

وی ادامه داد: از زمان نزول قرآن مسلمانان هزاران بار آيات مربوط به فتنه را خوانده اند و خواهند خواند. آيا به قول شما ورد زبان است يا حکايت از اهميت موضوع دارد؟ آيا نظام جمهوری اسلامی به اندازه ناقه صالح ارزشی ندارد که خداوند آن را مورد آزمايش مردم آن زمان قرار داد؟ مسلمانان اعصار بايد تلاوت کنند تا عبرت بگيرند.

نماينده مردم خدابنده در مجلس افزود: آقای مطهری در چه زمانی ديده بوديد در ايران آن هم در تهران آن هم از سوی تشکلی به اصطلاح مردمی آن هم در ظهر عاشورا که جا دارد انسان به مظلوميت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) خون بگريد، يک عده از خدا بی خبر که بويی از واقعه کربلا نبرده اند، به عزاداران و نمازگزاران با چوب و قداره حمله کنند، بيت المال را غارت کنند و صفوف نماز جماعت را برهم زنند، مساجد را به آتش بکشند، چادرها را از سر زنان بردارند و عکس امام را پاره کنند؟

وی اضافه کرد: از مردم و از نوه امام يعنی آقای سيدحسن خمينی خجالت نکشند و افراد بيگناه را ترور کنند و نظام را زير سوال ببرند و درصدد براندازی نظام باشند و از برون مرزی ها دستور بگيرند و دشمنان شيعه و اسلام و ايران را جری تر و صهيونيست را اميدوارتر کنند؛ آن وقت شما بفرماييد چيزی نبوده که ورد زبان کرديد.

موسوی تاکيد کرد: اگر احترام مقام و مسووليت شما را نگه نمی داشتم می گفتم پسر نوح با بدان بنشست.

نماينده مردم خدابنده در بخش ديگری از نطق خود از رييس جمهوری تشکر کرد که همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنظر قرار می دهند و اين اقدام را مايه مباهت دانست.

وی در ادامه به سالروز ۱۹ دی و قيام مردم قم اشاره کرد و افزود: جا دارد تا از قيام قهرمانانه مردم شريف قم ياد کنيم و همه می دانيم که مردم قم اعم از مراجع عظام، روحانيت، کسبه، بازاريان، فرهنگيان و زنان و مردان در دفاع از مرجعيت و امام خمينی (ره) به پا خاستند و سرآغاز حرکت توفنده بعدی در تبريز و ساير شهرهای ايران شد.

نماينده خدابنده در مجلس اضافه کرد: در حقيقت قيام ۱۹ دی نقطه عزيمت و بصيرت مردمی تا ۹ دی سال ۸۸ شد که ولايتمداری رکن رکين شکل گيری در هر دو آنها بود.

موسوی همچنين به سالگرد ۱۷ دی ماه، سالروز کشف حجاب اشاره کرد و گفت: بعضی ها سعی کردند در اين تاريخ عفاف و حجاب زن مسلمان را از بين ببرند در حالی که حجاب جزيی از زن مسلمان است و آيات مختلفی از سوره های نور و احزاب وجود دارد که ضرورت حجاب را نشان می دهد.

وی در ادامه نطق خود گفت: مسوولين اجرايی وقت استان در خصوص ارتقاء مراکز شهرستان خدابنده وعده هايی دادند، توقعات را بالا بردند اما عملی انجام ندادند، که در اين راستا می طلبد دولت تدبير و اميد برای جبران مافاد و احيای اين شهرستان دستورات شايسته را صادر کند تا شايد جلوی مهاجرت های بی رويه گرفته شود.

نماينده مردم خدابنده در مجلس مشکلات عمده حوزه انتخابيه اش را صنعت، کشاورزی سنتی، عدم وجود آب شرب در روستاها، بيکاری، بی توجهی به بهداشت در دوازده سال گذشته دانست که انتظار می رود دولت آقای روحانی به احيای حقوق بپردازد و دستورات لازم را صادر کند تا شايد جلوی اين موارد گرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016