چهارشنبه 18 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: پرونده موسوی‌ و کروبی در مرحله رسيدگی

ايسنا ـ دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه از قرار داشتن پرونده موسوی و کروبی در مرحله قضايی خبر داد و در عين حال تاکيد کرد که اطاله دادرسی پرونده اين افراد از باب تسامح، به دليل سوابق خوب‌شان در جمهوری اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محمدجواد لاريجانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اظهار نظر رييس هيات پارلمانی اروپايی به نقل از وی مبنی بر اين‌که پرونده موسوی و کروبی در مرحله رسيدگی قضايی است، خاطرنشان کرد: طبيعتا مساله حصر افراد مساله‌ای است که جهات تامينی و قضايی دارد و بدون تاييد و روند قضايی هيچ کس از هيچ حقی محروم نمی‌شود.

وی افزود: اين مساله در تشکيلات قضايی در حال رسيدگی است و ان‌شاءالله در مسير خودش به نتايج خوبی می‌رسد، ولی اين را بايد بگويم که اطاله اين دادرسی نه از باب ناديده گرفتن برخی از امور در جريان فتنه ۸۸ بلکه از باب تسامح راجع به اين افراد به دليل سوابق خوبشان در جمهوری اسلامی،‌ است. در هر صورت اين چيزی است که در اختيار قوه قضائيه است و مسوولان قضايی در زمان خودش اطلاع‌رسانی مناسبی را انجام خواهند داد.

جواد لاريجانی همچنين در مورد وضعيت پرونده‌ای که به عنوان زمين‌خواری به وی نسبت داده می‌شود نيز گفت: اين اصطلاح حقوقی نيست، منتهی در زمان آقای احمدی‌نژاد ايشان شکايتی را مطرح کردند راجع به مزرعه‌ای که در جنوب تهران حدود ۲۵ سال است آن را دارم. من به داشتن مزرعه افتخار می‌کنم چون کاشتن و داشتن کار خوب و متشخصی است و کار رده پايين نيست، معمولا نيز بسياری به امور کشاورزی و دامداری علاقه ندارند.

وی تاکيد کرد: همانند هر شهروندی، اگر شکايتی از ما شود در دادگاه شرکت و از خودمان دفاع می‌کنيم و در نهايت هر نظری که دادگاه بدهد قبول می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016