پنجشنبه 19 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۵۰ کارگر در پارس جنوبی با دو ماه کار بی‌حقوق اخراج شدند

• شرکت پيمانکاری «صنعت سپاهان صادق» که از پيمانکاران تامين کننده منابع انسانی در شرکت «آذر خاک» است، بعد از آنکه منابع مالی مورد نظرش از سوی شرکت آذرخاک تأمين نشد، ضمن توقف فعاليت‌اش، تمامی ۱۵۰ کارگری که به واسطه اين شرکت کار می‌کردند را اخراج کرد.

ايلنا ـ يکی از شرکت‌های پيمانکاری مستقر در فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی با گذشت پنج ماه از اخراج ۱۵۰ کارگر، بيش از ۲ ماه حقوق اين کارگران را پرداخت نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



«رسول رحيمی» که خود از کارگران اخراجی اين شرکت پيمانکاری است در اين باره به ايلنا گفت: شرکت پيمانکاری «صنعت سپاهان صادق» که از پيمانکاران تامين کننده منابع انسانی در شرکت «آذر خاک» (مجری طرح توسعه فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی) است، بعد از آنکه منابع مالی مورد نظرش از سوی شرکت آذرخاک تأمين نشد، ضمن توقف فعاليت‌اش، تمامی ۱۵۰ کارگری که به واسطه اين شرکت کار می‌کردند را اخراج کرد.

او با بيان اينکه معوقات مالی کارگران شرکت پيمانکاری «صنعت سپاهان صادق» مربوط به دو ماه‌ تير و مرداد و ده روز از حقوق شهريور ماه سال جاری است، افزود: با وجود آنکه کارفرما، با کارگران زير مجموعه خود تسويه حساب کرده است، اما هيچ وجهی بابت طلب کارگران پرداخت نکرده است.

اين فعال کارگری در بخش ديگری از اين گفتگو، با بيان اينکه در نتيجه تاخير و تعلل در پرداخت حقوق، کارگران از نظر معيشتی و روحی در وضعيت نامطلوبی به سر می‌برند، گفت: در منطقه وپژه پارس جنوبی شرايط طاقت فرسای آب و هوايی و قوانين غير عادلانه روابط کار و بد حسابی کارفرمايان باعث شده تا نيروهای انسانی تحت فشار قرار گيرند.

پيمانکار: فقط يک ماه حقوق نداده‌ام

در اين زمينه «منوچهر جمالی» مدير عامل شرکت پيمانکاری «صنعت سپاهان صادق» تنها پرداخت نشدن يک ماه و ده روز از حقوق کارگران را تاييد کرد و دليل تأخير در پرداخت حقوق کارگران را پرداخت نشدن به موقع صورت وضعيت‌های مالی پيمانکار اصلی، شرکت «آذر خاک» دانست.

او با بيان اينکه در ۹ ماه گذشته «آذر خاک» صورت وضعيت‌ها ی مالی شرکت «صنعت سپاهان صادق» را پرداخت نکرده است، به ايلنا گفت: ما برای دريافت مطالبات کارگران و شرکت ناچار شده‌ايم به مراجع قضايی شکايت کنيم.

او با بيان اينکه معوقات مالی ۱۵۰ کارگر مربوط به يک ماهه مرداد و ده روز از شهريور است، افزود: حقوق تير ماه کارگران پرداخت شده و فقط حقوق حدود ۱۵ نفر از کارگران در اين ماه به تاخير افتاده است.

مديرعامل شرکت پيمانکاری «صنعت سپاهان صادق» گفت: همچنين اين شرکت بابت بدهی‌های مالی خود به سازمان تامين اجتماعی ۱۲۰ ميليون تومان بدهکار است.

اين فعال کارگری در بخش ديگری از سخنان خود بابيان اينکه در نتيجه اين تاخير و تعلل در پرداخت حقوق، کارگران از نظر معيشتی و روحی در وضعيت نامطلوبی به سر می‌برند، گفت: در منطقه وپژه پارس جنوبی شرايط طاقت فرسای آب و هوايی و قوانين غير عادلانه روابط کار و بد حسابی کارفرمايان باعث شده تا نيروهای انسانی تحت فشار مضاعف قرار بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016