دوشنبه 23 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع جمعی از کارگران شرکت واحد در اعتراض به برگزاری مقدمات انتخابات شورا

ايلنا ـ در حالی که به گفته يکی از اعضای شورای اسلامی کار شرکت واحد، برگزاری انتخابات مربوط به اين تشکل کارگری تا نيمه بهمن‌ماه خاتمه می يابد، صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد بار ديگر در اعتراض به نحوه برگزاری مقدمات برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار اين واحد خدماتی در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

«رحيم عباسی» يکی از اعضای عضو شوراهای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به خبرنگار ايلنا گفت: انتخابات مربوط به شوراهای اسلامی کار مناطق و سامانه‌های اين مجموعه خدماتی از ابتدا تا نيمه بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گفته اين مقام کارگری در شرکت واحد، با پيگيری‌های که توسط آقای «يحی عظيمی» مشاور مديرعامل شرکت واحد و نماينده کارفرما در شوراهای اسلامی کار اين مجموعه انجام شد، روند برگزاری انتخابات اين تشکل کارگری از سر گرفته شده است.

وی افزود: در همين راستا مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته آزمون کتبی مربوط به تاييد صلاحيت داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی کار در مناطق و سامانه‌های مختلف شرکت واحد را برگزار کرده‌اند.

اين اظهارات در حالی است که آقای رحيم عباسی پيش از اين در نخستين روز از ماه جاری از توقف روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار، بسته شدن دفاتر اين تشکل در مناطق و سامانه‌های کار شرت واحد به دليل ثبت شکايت‌برخی کارگران شرکت واحد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود.

به گفته اين عضور شورای اسلامی کار شرکت واحد، باپيگيری‌های آقای نماينده کارفرما، در نهايت اداره کار استان تهران اين شکايت‌ها را وارد ندانست و در نتيجه روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در شرکت واحد از سر گرفته شد.

اعتراض جمعی از کارگران

اين اظهارات در حالی از سوی عضو شورای اسلامی کار شرکت واحد تهران مطرح می‌شود که صبح امروز بار ديگر گروهی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تجمع در محوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به از سر گيری روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار اين مجموعه اعتراض کردند.

بنا بر ادعای اين کارگران، مديريت شرکت واحد در مقام کارفرما از ابتدای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در مناطق و سامانه‌های مختلف شرکت واحد، مرتکب تخلفاتی در خصوص تشکيل و برگزاری نمايشی مجمع عمومی کارکنان با حضور افراد سوری و انجام ندان دستورات از پيش مشخص شده اين مجامع شده‌است.

معترضان که معتقدند بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدا در جريان اين تخلفات بوده‌اند، خواهان ورود جدی مسئولان ارشد وزارت کار و به ويژه سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمايی برای ابطال روند برگزاری اين انتخابات هستند.

معترضان همچنين با يادآوری اينکه در پی مراجعه آنها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان اين وزارت خانه دستور توقف برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در مناطق مختلف شرکت واحد را صادر کرد، افزودند: پس از يک وقفه کوتاه مسئولان سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اين دستور توقف وزارت کار را ناديده گرفته و هم اکنون با همکاری مديريت شرکت واحد روند برگزاری اين انتخابات را پيگيری می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016