چهارشنبه 2 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير عبداللهيان: ژنو ۲ يک نمايش سياسی است

معاون عربی و آفريقای وزيرامور خارجه تاکيد کرد که ژنو ۲ يک نمايش سياسی است و تصور نمی‌کنيم به نتيجه‌ای برسد.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزری دانشجويان ايران(ايسنا)، حسين اميرعبدالهيان در حاشيه مراسم تشييع پيکر ابوالقاسم اسدی ديپلمات ايرانی شهيد شده در يمن تصريح کرد: مقامات جمهوری اسلامی از همان ابتدای اعلام خبر شهادت اين ديپلمات تماس‌هايی را در سطوح مختلف سياسی با مقامات يمنی برقرار کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: دو روز پيش هياتی از جمهوری اسلامی برای بررسی بيشتر اين مسئله وارد صنعا شد تا جزئيات بيشتری از اين حادثه را مورد بررسی قرار دهد.هفته آينده جلسه مشترکی بين مقامات ذی‌ربط ايرانی و يمنی برای بررسی ابعاد اين حادثه تشکيل می‌شود.انتظار داريم دولت يمن مسئولانه‌تر نسبت به امنيت جان ديپلمات‌های ايرانی عمل کند و مسئولانه‌تر نسبت به کنوانسيون‌های شناخته شده بين‌المللی عمل کند در غير اينصورت جمهوری اسلامی تصميمات مناسب‌تری را اتخاذ خواهد کرد.

اميرعبداللهيان درباره اينکه آيا ايران تدابير امنيتی بيشتری را برای حفاظت از جان ديپلمات‌ها در يمن اتخاذ خواهد کرد گفت: منطقه در شرايط حساسی قرار دارد و گروه‌های تروريستی و تکفيری اقداماتی را در راستای ناامن‌تر کردن منطقه انجام می‌دهند و اهداف ديپلماتيک را هدف قرار می‌دهند و تدابير لازم امنيتی با جديت به اجرا درآمده است.

معاون وزير امور خارجه درباره مسائل مطرح شده درباره حضور ايران در ژنو ۲ و پس گرفته شدن دعوت در اين مراسم توسط دبيرکل سازمان ملل اظهار داشت: در ابتدا دبيرکل از ايران دعوت به عمل آورد ولی از آنجايی که آمريکايی‌ها احساس می‌کنند با اتخاذ تصميمات يکجانبه می‌توانند بحران سوريه را در راستای منافع خود حل کنند و سازمان دهند، فشار غيرقابل قبولی را به دبيرکل وارد کرده‌اند برای اينکه ايران يا در اجلاس شرکت نکند يا اينکه شرايط غيرمنطقی و تحميلی‌ای را بپذيرد.

وی در ادامه اظهارکرد: ايران با صراحت اعلام کرد که هيچ پيش‌شرطی را نمی‌پذيرد، ما معتقديم مردم سوريه بايد برای آينده خودشان تصميم بگيرند. نشست بين‌المللی ژنو يک راهکار سياسی است اما طرف‌های خارجی نمی‌توانند از بيرون برای آينده سوريه تصميم بگيرند. اگر تصميم خارجی از بيرون موثر بود اکنون شرايط در افغانستان و ديگر کشورهای منطقه بعد از گذشت يک دهه نبايد در اين نقطه قرار می‌گرفت.

وی درباره نتايج کنفرانس ژنو۲ هم گفت: اين کنفرانس بيشتر يک نمايش سياسی است. مهم نقش سازنده و تاثيرگذار جمهوری اسلامی ايران در تحولات سوريه است. نقش ايران با قوت و منطق با نگاه به مردم ادامه دارد. تصور می‌کنيم اين نشست به نتايج موثری نمی‌رسد و نياز به نشست‌های بيشتر است و از همه مهمتر نشست‌های سوری-سوری است که تعيين‌کننده وضعيت آينده سوريه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016