سه شنبه 1 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسکو پس گرفتن دعوت از ایران به نشست ژنو را اشتباه خواند

يورونيوز ـ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تصمیم سازمان ملل متحد در پس گرفتن دعوت خود از ایران به نشست ژنو ۲ را «اشتباه» و نه یک فاجعه ارزیابی کرد.

اندکی پس از دعوت از ایران برای شرکت در نشست ژنو ۲، سازمان ملل متحد با چرخشی ناگهانی که آنرا نتیجه اظهارات مقامات ایرانی می داند، روز دوشنبه، دعوت خود را پس گرفت.

مخالفان سوریه تهدید کرده بودند که در صورت شرکت ایران، این مذاکرات را تحریم خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در آستانه برگزاری نشست بین المللی مونتروی سوییس برای حل بحران سوریه، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: «کسانی که دعوت از ایران به شرکت در نشست ژنو را پس گرفته اند، اصرار می ورزند که این نشست باید به تغییر رژیم در سوریه بیانجامد. این یک تفسیر است و تفسیر صادقانه ای نیست از آنچه که در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۲ به توافق رسید. اما هم اکنون روشن شده که دعوت شدگان به نشست صلح ژنو آنهایی هستند که تفسیر نادرستی از توافق ژنو داشته و به نوعی تغییر رژیم در سوریه دنبال می کنند.»

حذف ایران از مذاکرات نشست ژنو ۲ با استقبال ائتلاف ملی مخالفان سوریه روبرو شده است.

روسیه و ایران، حامیان بشار اسد خواستار برکناری رئیس جمهوری سوریه نیستند. اسد نیز روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان رسمی کشورش که عازم نشست ژنو ۲ هستند بر حفظ حاکمیت سوریه و رد هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی کشورش تاکید کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016