دوشنبه 7 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت و شورشیان سوریه در مورد خروج زنان و کودکان از حمص توافق کردند

براساس تازه‌ترین خبرها از کنفرانس "ژنو ۲"، نمایندگان مخالفان و نمایندگان دولت سوریه به تفاهمی دست یافته‌اند.

اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت که دولت سوریه به زنان و کودکان اجازه خروج از محله قدیمی حمص را که تحت محاصره است، می‌دهد.

نماینده سازمان ملل متحد می‌گوید که دولت سوریه همچنین خواهان ارایه فهرستی از نام مردان غیرنظامی بالغی شده است که تمایل خروج از شهر را دارند. به گفته مقامات سوری این اقدام برای حصول اطمینان از این است که در میان آنها افراد مسلح مخالف دولت نباشند.

آقای ابراهیمی در عین‌حال اظهار امیدواری کرده است که کمکهای انسان‌دوستانه نیز به حمص ارسال شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکید کرده است که مخالفان در جریان مذاکرات موافقت کرده‌اند تا اسامی افرادی که در بازداشت نیروهای مسلح مخالف هستند را به دولت ارایه کنند.

نمایندگان دولت سوریه و گروهی از شورشیان موسوم به 'ائتلاف ملی سوریه' از دیروز (شنبه ۲۵ ژانویه) در مورد تبادل اسرا بحث و تبادل نظر می‌کردند.

گفتگوهای دیروز در خصوص امدادرسانی به بخشهایی از شهر حمص بود که تحت محاصره قرار دارد.

اخضر ابراهیمی، دیپلمات سابق الجزایری که نماینده سازمان ملل متحد در این گفتگوهاست، مذاکرات دیروز را "یک آغاز خوب" توصیف کرده است.

او گفت که قدمهای اول قدمهای کوچکی هستند که حاصل زیادی ندارند، اما فضا را برای رسیدن به مسئله اصلی، یعنی تشکیل دولت انتقالی در سوریه، آماده می‌کنند.

مقامات دولتی سوریه می‌گویند که پایان دادن به تروریسم و خشونت در آن کشور اولویت آنهاست، ولی شورشیان می‌گویند که قدم اول باید خروج بشار اسد، رئیس جمهور، از قدرت باشد.

در مذاکرات دیروز، دو طرف بر سر یک میز روی در روی همدیگر نشستند، اما به گفتگوی مستقیم نپرداختند.

هر دو طرف اخضر ابراهیمی را به عنوان رئیس جلسه مورد خطاب قرار می‌دادند و مواضع خود را از طریق او به گروه مقابل منتقل می‌کردند.

سازمان ملل می‌گوید که بیش از یکصد هزار نفر از زمان آغاز شورشها در سوریه تا کنون جان خود را از دست داده اند و بیش از نه میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016