پنجشنبه 10 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکذيب پيوستن بروجردی به "تيم مذاکرات هسته‌ای"


۲۳ دی ماه سال جاری بود که علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پاسخ به اين سوال مبنی بر اينکه "اخيرا بحثی در مورد هيئت نظارت بر تيم هسته‌ای مطرح شده، ماهيت اين هيئت چيست؟" گفت: اين چيز جديدی نيست، در واقع تصميم‌گيری‌های هسته‌ای در چند حلقه در جمهوری اسلامی انجام می‌شود از حلقه‌های کارشناسی گرفته تا مديريت‌های ارشد نظام که هميشه در ادوار گذشته و فعلی انجام می‌شده است و در حال حاضر نيز وجود دارد، در دوره قبل کميته هسته‌ای در دبيرخانه شورای امنيت وجود داشت که دبير شورا هم اين جلسات را مديريت می‌کرد و وزرای ذيربط نيز حضور داشتند و از مجلس نيز بنده حضور داشتم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده بروجرد در ادامه اين گفتگو و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينکه آيا اين کميته در دولت يازدهم نيز تشکيل شده است؟ تصريح کرد: در دولت جديد تاکنون چنين جلسه‌ای برگزار نشده و معتقدم که اين يک نقصی است که در روند تصميم‌گيری‌های هسته‌ای وجود دارد.

اما در پی سومين نشست مشترک دولت و مجلس که شامگاه چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه به ميزبانی بهارستان در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد اخباری از اين نشست توسط برخی نمايندگان غير مرتبط - که ظاهرا اطلاعاتی از اين موضوع نداشته و صرفا به دنبال مصاحبه به هر قيمت هستند - به بيرون درز کرد که سريعا يک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران آن را تکذيب و سپس اصلاح کرد.

بر اين اساس نماينده مذکور در مصاحبه خود گفته بود "با پيشنهاد رئيس مجلس و پذيرش رئيس جمهور، رئيس کميسيون امنيت ملی به ترکيب تيم مذاکرات هسته‌ای اضافه شد"! جدا از اينکه آيا چنين اقدامی شدنی است يا خير اين منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: يک کميته هسته‌ای از قبل در شورای امنيت ملی بود که آقای بروجردی از طرف مجلس عضو آن بود.

وی افزود: متاسفانه در دولت يازدهم از آقای بروجردی برای شرکت در اين کميته دعوت نشده بود، بنابراين آقای بروجردی در جريان سخنرانی روسای کميسيون‌های تخصصی در نشست مشترک دولت و مجلس از اين موضوع گلايه کرد و آقای لاريجانی گفتند من با آقای رئيس جمهور صحبت کردم و موافقت کردند که آقای بروجردی در اين کميته حضور داشته باشد.

بنابراين گفته می‌شود، بين "تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای" و "کميته هسته‌ای شورای عالی امنيت ملی" زمين تا آسمان تفاوت است، اينکه اين نماينده چرا و چگونه چنين مسئله‌ای را مطرح کرده‌ است جای تامل دارد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016