پنجشنبه 10 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحريم‌های سوئيس عليه ايران کاهش يافت

راديو بين المللی فرانسه ـ مقامات سوئيس خبر دادند که تحريم‌های اين کشور عليه ايران تا تاريخ ١٤ماه اوت آينده کاهش می‌يابد. اين اقدام دولت سوئيس در راستای اجرای توافق ژنو و پس از لغو بخشی از تحريم‌های ايران از سوی آمريکا و اتحاديه اروپا صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت سوئيس ديروز چهارشنبه ٩ بهمن ماه اعلام کرد که بخشی از تحريم‌های وضع شده عليه ايران را تا ١٤ماه اوت (مرداد ماه) سال آينده به حال تعليق درمی‌آورد.

اين تحريم‌ها شامل فلزات گرانبها و نيز معاملات مربوط به محصولات پتروشيمی خواهد بود که طی توافق اتحاديه اروپا برای تحريم ايران در سال گذشته وضع شده بود.

همچنين بر اساس اين خبر شرکت‌های بيمه و حمل و نقل سوئيسی نيز ديگر مجبور نيستند گزارش فعاليت‌های مربوط به خريد محصولات پتروشيمی ايران را ارائه دهند.

شورای فدرال سوئيس اعلام کرده که اين کار در قبال توافق ژنو انجام شده است. هفته گذشته نيز ايالات متحده آمريکا تحريم‌های خود عليه ايران را کاهش داده بود.

براساس توافق هسته‌ای ژنو که در ٢٤ نوامبر گذشته ميان ايران و گروه ١+۵ امضا شد، ايران طی ٦ ماه غنی‌سازی٢٠ درصدی اورانيوم را متوقف و امکان بازديد بازرسان آژانس از تأسيسات هسته‌ای خود را فراهم می‌کند.

کشورهای غربی نيز متعهد شدند که در ازای اين اقدام بخشی از تخريم‌های وضع شده عليه ايران نيز به حالت تعليق درآيد و از وضع تحريم‌های جديد عليه اين کشور نيز خودداری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016