سه شنبه 15 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت قرمز نواحی غرب مازندران، قطعی چهار روزه برق و آب و گرانی بی سابقه

مهر ـ با گذشت چهار روز از بارش سنگين برف در استان مازندران، شماری از مناطق غربی همچنان در خاموشی بسر می برند و روند امداد رسانی در اين مناطق کامل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قطع مکرر و طولانی مدت برق در غرب مازندران، سبب قطع آب آشاميدنی اهالی مناطق مختلف غرب مازندران از جمله تنکابن، رامسر، عباس آباد و مناطقی از نوشهر و چالوس شده است.

اين درحاليست که با گذشت چهار روز، هنوز برخی از راههای دسترسی شهری و روستايی در غرب مازندران بازگشايی نشده است و اهالی اين مناطق با مشکلات عديده ای مواجه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قطع چهار روزه برق

مروی شهروند تنکابنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برق خيابان کشاورز اين شهر سه روز مدام قطع بود و شامگاه دوشنبه وصل شد که بعد از ساعتی پس از شنيدن صدای مهيب و سوختن ترانس دوباره قطع شد.

وی اظهار داشت: به دليل سرمای شديد هوا و نامناسب بودن امکانات گرمايشی اهالی منطقه در روزهای گذشته شرايط بحرانی و بدی را پشت سر گذاشته اند.

يکی شهروند رامسری نيزی با انتقاد از وضعيت امدادرسانی به منطقه گفت: چهار روز در محاصره برف قرار گرفته ايم و در خانه هايمان زمينگر شده ايم، اين درحاليست که بسياری از فروشگاههای منطقه تعطيل است و برای تامين مايحتاج با مشکل مواجه هستيم.

روند کند امدادرسانی

اسدی يادآورشد: چگونه ستاد بحران استان برای شرايط بحرانی پيش بينی لازم را ندارد و با يک برف تمامی، تاسيسات و شبکه ها به هم می ريزد.

اين شهروند بيان داشت: به دليل پاکسازی نشدن معابر و خيابانها، دسترسی ما به مراکز درمانی و بيمارستان بسيار سخت است و مجبوريم هزينه های سنگينی را پرداخت داشته باشيم.

يک شهروند چالوسی نيز با بيان اينکه در روزهای اخير به دليل شرايط نامناسب وضعيت راهها، شبکه حمل و نقل عمومی منطقه با حالت تعطيبلی درآمده بود.

نرخ ۳۰۰ هزار تومانی کرايه و گرانی مايحتاج

اکبری ادامه داد: روز قبل می بايست به مرکز استان می رفتن تا در دادگاه تجديد نظر حضور می يافيتم اما برخی رانندگان، نرخ کرايه چالوس تا ساری را ۳۰۰ هزار تومان عنوان می کردند، درحاليکه نرخ کرايه اين مسير در روزهای عادی ۱۲ هزار تومان است.

قطع برق و آب شرب در نواحی غرب مازندران، سبب افزايش نرخ آب معدنی در اين منطقه نيز شده است و به گفته برخی شهروندان، هر بسته آب معدنی بين شش تا ۱۲ هزار تومان به فروش می رسد.

نواحی از رامسر و تنکابن برقدار شدند

مديرکل مديريت بحران مازندران نيز صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برق شهرستان رامسر که تا ديروز قطع بود در ۹۵ درصد مناطق برقرار شده است و حدود ۸۰ درصد برق شهرستان تنکابن نيز به مدار بازگشته است.

هادی خنجری افزود: وقتی برق وصل باشد، شبکه آبرسانی نيز به مدار باز بر می گردد، و قطعی برق دليل اصلی اختلال در سيستم آبرسانی بوده است و طبيعتا با بازگشت برق به مدار، نانواييها نيز فعال می شوند و نان و مواد غذايی مردم تامين خواهد شد.

ارسال ماشين آلات نياز اساسی است

وی درباره نيازهای اصلی مناطق بحران زده گفت: نياز اول ماشين آلات سنگين است که اميدواريم بزودی از استانهای ديگر ارسال شود تا در بسرعت پاکسازی شهرهای ساحلی تنکابن، عباس آباد و رامسر را شروع کنيم و به مناطق بالادست دسترسی پيدا کنيم.

فرماندار نوشهر نيز گفت: مجموعه برق روستای چلک، کهنه سرا و دزدک تا شامگاه دوشنبه به دليل مسدود بودن يک راه فرعی قطع بود که يک لودر برای بازگشايی اين مسير تخصيص داده شده است.

محمد علی قمی اويلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امدادرسانی برای تامين نان و آب آشاميدنی توسط هلال احمر و بسيج انجام شد و دستگاههای خدمات رسان بويژه در بخش گاز، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی يادآورشد: در روز گذشته با همکاری نيروی دريايی و سپاه اقدام به جابجايی رايگان مسافران شده است و حدود دو هزار نفر جابجا شده است.

استاندار مازندران گفت: از کنترل و مديريت بحران در زمينه ی بارش سنگين برف در شهرستان رامسر، بسيار راضی هستم و الحمدالله خوب عمل شده است.

زيرساختهای ضعيف غرب مازندران

ربيع فلاح جلودار در جلسه مديريت بحران رامسر ضمن تقدير از همت مسوولين اين شهرستان، از جمله امام جمعه ی شهرستان، فرماندار و مديران دستگاه های اجرايی، با بيان اين که مشکلات ايجاد شده ی ناشی از بارش سنگين برف به دليل زيرساخت های اين منطقه است، خاطر نشان ساخت: بايد زير ساخت ها را به گونه ای بسازيم تا در مقابل بحران های بزرگتر هم ايستادگی کنيم.

استاندار با اشاره به اين که بخش اعظم مشکلات بوجود آمده به خاطر مشکلات ناشی از راه هاست که زمينه بروز ديگر مسايل را بوجود آورده، ياد آور شد: جاری بودن گاز در منطقه موجب شد تا مشکلات بوجود آمده حادتر نگردد.

فلاح بر برآورد خسارات کشاورزی منطقه تاکيد کرد و گفت: در آينده نزديک بايد اقدامات لازم در اين خصوص صورت پذيرد.

نماينده عالی دولت در استان، ضمن تقدير از حضور ائمه جمعه در کليه مراحل مديريت بحران در غرب استان، افزود: هم امام جمعه رامسر و هم امام جمعه تنکابن، طی اين دو روز حضور ارزشمندی داشتند و تاکيدات و تذکرات آنان برای ما دلگرم کننده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016