سه شنبه 15 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش ها برای کنترل بحران در غرب مازندران ادامه دارد

فرارو ـ وزير کشور طی نامه ای از نيروهای مسلح در خواست کرد که برای کمک رسانی به مردم غرب استان مازندران همکاری های لازم را با مسئولان استان به عمل آورند.

به گزارش فرارو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزير کشور در نامه هايی جداگانه به رئيس ستادکل نيروهای مسلح، فرمانده ارتش و وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح برای امداد رسانی به مناطق شمالی کشور در خواست کمک کرد.

در نامه عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزير کشور خطاب به نيروهای مسلح آمده است: «با ايفاد تصوير نامه استاندار مازندران در خصوص وقوع بارش برف سنگين و بی‌سابقه در سطح استان مزبور، با عنايت به اهميت موضوع و ضرورت امدادرسانی هرچه سريعتر به هموطنان، مزيد امتنان خواهد بود دستور فرمائيد نيروهای مسلح مستقر در استان نسبت به واگذاری تجهيزات مورد نياز همراهی و مساعدت لازم را به عمل آورند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی ادامه بارش برف در شمال ايران و مسدود شدن راههای ارتباطی، سپاه پاسداران، ارتش، راهداری، هلال احمر، شهرداری تهران فعاليت های خود را برای بازگشايی راه های ارتباطی به شمال کشور و امداد رسانی به مناطق غرب مازندران از امروز آغاز کرده اند.

رئيس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی از اعزام گروه های امدادی ارتش اعم از يگان های قرارگاه لشکر ۳۰ گرگان، فرماندهی ناوگان شمال نيروی دريايی، تيپ ۲۱۶ زرهی قزوين و مرکز آموزش تکاوران منجيل برای کمک رسانی به مردم گرفتار در بحران برف و کولاک استان های گيلان و مازندران خبر داد.

روابط عمومی ارتش همچنين امروز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه اعلام کرد: "پس از دريافت گزارش از استانداری گيلان مبنی بر محصور شدن اهالی محترم روستای آب کنار و چندين روستای ديگر استان گيلان در برف و کولاک و وجود شرايط بحرانی در منطقه مذکور، نفربرهای تيپ ۲۱۶ زرهی نيروی زمينی آجا به منظور امداد رسانی به منطقه اعزام شدند."

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی ارتش، سرتيپ محمد محمودی، معاون اجرايی و رئيس ستاد بحران ارتش نيز از اعزام چند هليکوپتر ارتش به مناطق بحران زده در استان های گيلان و مازندران خبر داده است.
سرتيپ محمدی گفته است که هيلکوپترها آماده هستند تا پس از مناسب شدن شرايط جوی فعاليت امدادرسانی خود را آغاز کنند.

روز گذشته سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران هم به نيروهای سپاه در استان های گيلان و مازندران دستور داده بود که در امر امدادرسانی شرکت کنند.

۱۸ گردان سپاه در استان گيلان و ۱۲ گردان در استان مازندران کار امدادرسانی به مردم و کمک به دستگاه‌های مسئول را انجام دادند.

حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران به وزيران کشور، نيرو و راه دستور داده است که هرچه سريع تر شرايط را برای تامين آب، برق و وسايل گرمايشی و ارائه خدمات مناسب به شهروندان بحران زده در منطقه فراهم کنند.

امروز جلسه شورای عالی مديريت بحران در وزارت کشور برگزار شد پس از اين جلسه وزير کشور گفت: مسيرهای شهرهای شمالی کاملا باز شده است. آب و برق ۹۵ درصد شهرها وصل شده و در حوزه کمک های دارويی نيز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.»

تا صبح امروز آب و برق شهر های غرب استان مازندران قطع شده بود. کانون بحران در تنکابن است که گزارش ها حکايت از بارش بيش از دو متر برف در اين منطقه دارد.

در شهرها تلاش برای پاکسازی معابر ادامه داد اما هنوز بسياری از راه های روستايی مسدود است. به گزارش پايگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، راههای بيش از ۱۰۰ روستا مسدود شده است.

تمام نيروهای پليس استان های مازندران و گيلان در حالت آماده باش قرار دارند. سردار رادان نيز از اعزام نيروهای يگان ويژه برای تامين امنيت و امداد رسانی به اين مناطق خبر داده است.

در همين حال خبرگزاری ايسنا از ظهور پديده ای جديد در شهر تنکابن خبر داده است. اين خبرگزاری گزارش داد "افرادی از شهرهای اطراف به شهر تنکابن آمده و در ازای پارو کردن سقف منازل شهروندان حداقل يک ميليون تومان طلب می کنند. شهروندان نيز با توجه به حجم برف روی بام خانه و احتمال ريزش سقف و نيز بارش‌های مجدد از اين کار استقبال می‌کنند."

قطع گاز در برخی مناطق
از استان مازندران خبر می رسد که گاز حدود ۲۰۰۰ مشترک در شهر آمل قطع شده است و اين شهر با افت شديد فشار گاز دست و پنجه نرم می کند.

اين وضعيت در بسياری از شهرهای ديگر کشور نيز وجود دارد. صبح امروز شرکت ملی گاز نسبت به افت فشار گاز و احتمال قطعی در مناطق شمالی کشور هشدار داد. گاز صنايع استان گيلان نيز قطع شده است تا گاز منازل شهرواندان تامين شود.

رييس روابط عمومی شرکت گاز استان تهران گفت: «همزمان با افزايش ميزان برودت سرمای هوا و افزايش ميزان مصرف گاز در سراسر کشور احتمال قطع گاز در برخی نقاط شهر تهران افزايش يافته است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016