پنجشنبه 17 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين کارگر بازداشت شده معدن چادرملو آزاد شد

ايلنا ـ «بهرام حسنی‌نژاد»، دبير انجمن صنفی کارگران پيمانکاری معدن چادرملو و آخرين کارگر بازداشت‌شده شاغل در اين معدن عصر روز گذشته با قرار کفالت آزاد شد.

«محسن غنی زاده» از اعضای هيات مديره انجمن صنفی کارگران چادرملو با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايلنا گفت: آقای حسنی‌نژاد، آخرين کارگر بازداشت شده معدن چادرملو بود که ساعت ۱۶ روز گذشته آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يادآور شد: سه شنبه هفته گذشته ۲۸ کارگر اين معدن با شکايت کارفرما به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شده بودند که پيش‌تر ۲۷ نفر از آنها در عصر روز ۱۴ بهمن آزاد شدند.

اين فعال صنفی همچنين با يادآوری اينکه پيش از اين هيات تشخيص اداره کار اردکان حکم اخراج آقای حسنی نژاد را تاييد کرده بود، گفت: آقای حسنی نژاد طبق قانون نسبت به رای صادره اعتراض کرده و در حال حاضر منتظر هستيم تا جلسه هيات حل اختلاف تشکيل شود.

وی گفت: در حال حاضر کارگران بازداشت‌شده معدن چادرملو برای پيگيری اين پرونده وکيل حقوقی اختيار کرده‌اند.

به گفته غنی‌زاده، قراربود صبح امروز کمسيون کارگری فرمانداری ادکان برای رسيدگی به مشکلات صنفی کارگران معدن چادرملو تشکيل جلسه بدهد که با تعطيلی ناشی‌از بارش برف برگزاری اين جلسه به زمان ديگری موکول شد.

يادآور می‌شود که ۸۰۰ کارگران معدن چادرملو که در استخدام شرکت پيمانکاری آسفالت توس هستند از ششم آذرماه سال جاری در اعتراض به نحوه محاسبه حق بيمه خود و نيز اخراج پيش از اتمام قرارداد آقای بهرام حسنی‌نژاد بصورت محدود دست به اقدامات اعتراضی صنفی زده‌ بودند.

اين اقدام صنفی اعتراضی در نهايت به دليل خودداری کارفرما و پيمانکار معدن از قبول درخواست کارگران و نيز بی‌نتجيه ماندن جلسات مذاکره‌ای که چند بار با حضور مسئولان استانی برگزار شد طی ماه‌های گذشته گسترش يافته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016