دوشنبه 21 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روانچی: هيچ سايت هسته ای تعطيل نخواهد شد

تهران - ايرنا - معاون اروپا و آمريکای وزير امور خارجه در نشستی با سفرای اتحاديه اروپا در تهران اعلام کرد: هيچ سايت هسته ای تعطيل نخواهد شد و غنی سازی اورانيوم به بعنوان حق مسلم ايران ادامه خواهد يافت.

به گزارش ايرنا، عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای در نشستی مشترک با سفرای کشورهای عضو اتحاديه اروپايی آخرين نقطه نظرات و ديدگاههای جمهوری اسلامی ايران را در خصوص مسايل مهم بين المللی، منطقه ای و دوجانبه تشريح و در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز مذاکرات هسته ای گفت: هفته آينده برای شروع مذاکرات مرحله نهايی به وين خواهيم رفت. قصد داريم اين مذاکرات را هم مانند مرحله قبل با جديت و حسن نيت انجام دهيم و اميدواريم طرف مقابل نيز حسن نيت لازم را داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تخت روانچی تصريح کرد: «آمادگی داريم جهت رفع نگرانی های مشروع عمل کنيم. ولی اين کار می بايست در عين حفظ حقوق ملت ايران صورت گيرد. در اين راستا هيچ سايتی تعطيل نخواهد شد و غنی سازی اورانيوم بعنوان حق مسلم ايران ادامه خواهد يافت.»

وی ضمن توضيح سياست دولت يازدهم اظهار داشت: «ما خواهان روابط خوب با اروپا و اتحاديه اروپايی بر اساس احترام متقابل، از موضع برابر و عدم دخالت در امور داخلی يکديگر هستيم و معتقديم اين روابط به نفع دو طرف خواهد بود.»

معاون وزير امور خارجه گفت: به رغم اختلاف نظرها در برخی موضوعات می توانيم با اتحاديه اروپايی در خصوص موضوعات مهمی همچون مسايل بين المللی و منطقه ای، سوريه، عراق، افغانستان، مبارزه با تروريسم، مبارزه با مواد مخدر و ... به گفتگو بنشينيم. زمينه های کاری متعددی بين دو طرف وجود دارد؛ از قبيل همکاری در زمينه محيط زيست، همکاريهای فرهنگی-دانشگاهی، همکاری در بخش انرژی، ترانزيت و غيره که در آينده می تواند در دستور کار دوطرف قرار گيرد.

تخت روانچی تصريح کرد: توافق ژنو و «برنامه اقدام مشترک»، زمينه را برای کار اقتصادی با اروپا از جمله در ارتباط با صادرات پتروشيمی، واردات مواد غذايی، دارو و اقلام پزشکی فراهم کرده است. هيات های اقتصادی به ايران آمده و می آيند و بايد فرصت های موجود برای همکاری اقتصادی را که از آن دو طرف منتفع می شوند، بررسی کنيم.

معاون اروپا و آمريکای وزير امور خارجه درباره بحث سوريه و در واکنش به اظهارات برخی سفرا، عملکرد دولت آمريکا و سازمان ملل در برگزاری کنفرانس ژنو۲ را مورد سرزنش قرار داد.

وی همچنين آمادگی کشورمان را برای تداوم ارائه کمک های انسان دوستانه و کاهش آلام مردم سوريه اعلام و تأکيد کرد در عين حال لازم است روی مسأله اصلی که يافتن راه حل برای توقف جنگ و حل و فصل بحران از طريق مذاکره بين دولت و معارضين است، تمرکز کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016