چهارشنبه 23 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: سانسور اختتاميه فيلم فجر نادرست بود

مهر - علی مطهری نماينده مجلس شورای اسلامی عملکرد صدا و سيما در پخش مراسم اختتاميه جشنواره با سانسور را مورد انتقاد قرار داد.

علی مطهری، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کميسيون فرهنگی مجلس در گفتگو با مهر، در مورد جشنواره سی و دوم فيلم فجر و برخی حاشيه ها درباره فيلم ها و داوری ها گفت: من تنها توانستم هفت فيلم را در جشنواره ببينم و نمی‌توانم در مورد کل آثار و داوری‌های انجام شده قضاوت کنم.

وی افزود: داوری برای جشنواره‌ای مانند جشنواره فيلم فجر يک مساله تخصصی است و نمی‌توان به راحتی درباره آن نظر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مطهری، در جشنواره امسال توانسته «خط ويژه»، «امروز»، «چ»، «ميهمان داريم»، «قصه‌ها»، «عصبانی نيستم» و «آذر، شهدخت پرويز و ديگران» را ببيند.

اين نماينده مجلس بيان کرد: اگر از برخی الفاظ نامناسب در برخی از اين فيلمها بگذريم همه آنها خوب و آموزنده بودند.

وی به نحوه پخش مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر از شبکه نمايش صدا و سيما انتقاد و بيان کرد: پخش مراسم از تلويزيون خوب بود ولی سانسورهايی که مديران تلويزيون بر مراسم اعمال کردند اصلا جالب نبود.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکسی که انتقادی می‌کرد فورا تصويرش محو و برنامه قطع می‌شد و مراسم بريده بريده پخش شد که اين برای بيننده دردناک بود. نمی‌دانم چرا دوستان اينقدر از انتقاد می‌ترسند. با اين کارهايشان برنامه‌ای اعصاب خردکن را به نمايش گذاشتند.

وی صحبت‌های نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهور در اين برنامه را نيز کمی سياسی و حزبی دانست و بيان کرد: اصولا من با حزبی يا دولتی کردن هنر مخالفم. حرف‌های نهاونديان باعث شد يک مقداری جنبه سياسی برنامه بر جنبه هنری‌اش غلبه کند.

مطهری در پايان تصريح کرد: البته سخنان نهاونديان در مجموع خوب بود ولی بهتر بود که بيشتر درباره هنر و مسائل هنرمندان صحبت می‌کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016