پنجشنبه 1 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيکاری ۱۱۰ کارگر "پيشرو مصالح" با دو ماه و نيم حقوق معوقه

ايلنا ـ دبير خانه کارگر بجنورد از تعطيلی کارخانه پيشرو مصالح شرق و بيکاری ۱۱۰ کارگر اين کارخانه خبر داد و گفت: اين کارخانه از ۱۵ روز گذشته به دليل آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» ذکر شده، تعطيل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«فرهاد هدايتی»» با بيان اينکه کارخانه پيشرو مصالح شرق يکی از مطرح‌ترين واحد‌های توليد کننده مصالح ساختمانی در استان خراسان شمالی است، به ايلنا گفت:با تعطيلی اين کارخانه، ۱۱۰ کارگر اين کارخانه با وجود آنکه ظرف دو ماه و نيم گذشته حقوقی دريافت نکرده‌اند، بيکار شدند.

او افزود: کارگران کارخانه پيشرو مصالح شرق يکی از عوامل تعطيلی کارخانه‌شان را افزايش تدريجی و انباشت بدهی‌ها به دو اداره گاز و برق ذکر می‌کنند.

او گفت: تعطيلی کارخانه‌ای همانند پيشرو مصالح شرق که تامين کننده بخش زيادی از مصالح ساختمانی استان است باعث کندی ساخت وسازهای عمرانی خواهد شد.

دبير خانه کارگر بجنورد گفت: با توجه به افزايش بهای حامل‌های انرژی و بهای انواع مواد اوليه و ساير هزينه‌ها که در برخی موارد به چندين برابر نيز رسيده است، ضرروی به نظر می‌رسد تا مسئولان به خلف وعده‌شان در رابطه با پرداخت سهم بخش توليد از سود طرح هدفمندی يارانه‌ها، خاتمه دهند.

اين فعال کارگری در استان خراسان شمالی تصريح کرد: دولت می‌تواند با ارائه تسهيلات کم بهره به واحدهای بحران زده‌ای که با حداقل ظرفيت کار می‌کنند و يا تعطيل شده‌اند، زمينه اشتغال مجدد کارگران را فراهم سازد.

مسئولان به وضعيت بحرانی کارخانه بی‌توجه بودند

در همين اين رابطه، «عباس ابوالحسنی» مدير عامل کارخانه پيشرو مصالح شرق در گفتگو با ايلنا ضمن تاييد تعطيلی کارخانه، توقف توليد در اين کارخانه را علاوه بر افزايش قيمت حاملهای انرژی، بی‌توجه‌ای مسئولان به وضعيت واحد‌های بحران‌زده دانست و گفت: مسئولان استانی به هيچ يک از مشکلاتی که متوجه اين کارخانه بود توجه نکردند.

او با بيان اينکه ۱۱۰ کارگر اين کارخانه دو ماه نيم حقوق از کارخانه طلب دارند افزود: با تعطيلی کارخانه همه ۱۱۰ کارگر برای دريافت مستمری بيمه بيکاری به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی معرفی شده‌اند.

ابوالحسنی، افزايش قيمت حاملهای انرژی را عامل اصلی افزايش مشکلات واحد‌های توليدی دانست و گفت: اين کارخانه فقط به اداره گاز بيش از دويست ميليون تومان بدهی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016