سه شنبه 6 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه سازمان های جبهه ملی ايران در اروپا به مناسبت درگذشت مهدی مؤيدزاده عضو هيئت اجرائی جبهه ملی ايران

با دريغ و درد بسيار از درگذشت دکتر مهدی مؤيدزاده، عضو شورای مرکزی و هيئت اجرائی جبهه ملی ايران، که در روز جمعه دوم اسفندماه در پی يک بيماری طولانی از ميان ما رفت، باخبر شديم.

دکتر مهدی مؤيد زاده جامعه شناس و استاد دانشگاه بود. او که از نوجوانی و در دوران دولت ملی دکتر مصدق در مبارزات نهضت ملی ايران حضور داشت با ورود به دانشگاه و از سرگيری جنبش دانشجويی از پيشگامان اين جنبش و پايه گذاران سازمان دانشجويان دانشگاه تهران وابسته به جبهه ملی ايران بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در همه ی اين دوران مبارزات جبهه ملی ايران او نيز همراه با ديگر زنان و مردان اين سازمان بارها به اسارت زندان های ديکتاتوری برده می شد. پس از انقلاب نيز وی طعم زندان های نظام جديد را چشيده بود.

به هنگام تحصيل در دانشگاه مهدی مؤيد زاده که به عنوان شاگرد دکتر غلامحسين صديقی از محضر او بهره می برد از دانشجويان مورد علاقه ی اين استاد سختگير جامعه شناسی بود که بعد ها نيز همواره قلم و دانش او را تحسين می کرد.

اين عضو هيئت اجرائی جبهه ملی ايران، ضمن شرکت در امور سازماندهی، همّ خود را بيشتر در زمينه ی نظری و تعليماتی که در ادوار اخير مسئوليت آن را نيز خود به عهده گرفته بود صرف می کرد.

دکتر مؤيد زاده مبارزی استوار، فروتن، صبور و باوفا بود که مورد مهر ياران و دوستان دور و نزديک خود قرار داشت.

مجلس يادبود آن زنده ياد در روز چهارشنبه هفتم اسفندماه ٩٢ ازساعت٣٠/١٨ تاساعت ٢٠ در مسجد جامع شهرک غرب واقع درمقابل مجتمع ميلادنور برگذار خواهدشد.

ما فقدان دردناکِ اين مبارز برجسته و ديرپای جبهه ملی ايران را به خانواده ی محترم وی، به همه ی ياران جبهه ملی و نهضت ملی ايران، و به ملت ايران تسليت گفته خود را در غم دوستداران وی شريک می دانيم.

دوشنبه، پنجم اسفندماه ۹۲

سازمان های جبهه ملی ايران در اروپا
دکتر علی راسخ افشار، دکتر پرويز داورپناه، علی شاکری زند، مهندس مهدی مقدس زاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016