پنجشنبه 8 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بر بام پارلمان کريمۀ اوکراين پرچم روسيه برافراشته شد

يورونيوز ـ آخرين گزارشهای رسيده از شبه جزيره خودمختار کريمه اوکراين از تنش و ناآرامی و به اشغال درآمدن پارلمان کريمه توسط مردان مسلح حامی روسيه حکايت دارد.

تازه ترين تصاوير ارسالی هم به اهتزاز در آمدن پرچم روسيه بر بام پارلمان کريمه در شهر سيمفروپل را نشان می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شبه جزيره کريمه جايی است که خط جدايی بين ملی گرايان و جمهوريخواهان و حاميان روسيه در آن مشخص تر از هر جای ديگر اوکراين است.

حدود ۶۰ درصد از جمعيت بيش از دو ميليون نفری اين شبه جزيره روس تبارند و از بر سر کار آمدن دولتی ملی گرا در کی يف و ضايع شدن حقوقشان نگرانند.

آنان داوطلبانه با تشکيل واحدهای دفاعی خود را برای رويارويی با تهديداتی آماده می کنند که از سوی مردم غرب اوکراين و نيز تاتارهای کريمه متوجه خود می بينند و از روسيه انتظار حمايت دارند.

حافظه تاريخی تاتارهای کريمه اما بواسطه کوچ اجباری آنها از کريمه توسط استالين، آنها را به قوم ضد سياست های روسيه تبديل کرده است.

بی شک هر دولت جديدی که امروز پنجشنبه در کی يف تشکيل می شود در کنار اقتصاد موضوع اتحاد ملی را نيز اولويت اصلی خود قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016