یکشنبه 11 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تفاهم وزيران ارشاد و اطلاعات درباره نويسندگان ممنوع‌القلم

ايسنا ـ با توجه به اينکه در وزارت اطلاعات دولت سابق کتاب يک‌سری از نويسندگانِ ممنوع‌القلم چاپ نمی‌شد، همفکری کرديم که برای چاپ يک کتاب به خود آن نگاه کنيم نه به نويسنده آن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی جنتی - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی - با بيان اين مطلب، درباره ديدار با وزير اطلاعات درباره نويسندگان ممنوع‌القلم تصريح کرد: مجموعه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد با معاونان ذی‌ربط وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتند. وزارت اطلاعات در دولت قبل اعلام کرده بود که کتاب‌های يک‌سری از نويسندگان نبايد چاپ شود. با توجه به همفکری‌های انجام شده، تصميم گرفتيم هيچ کتابی را به دليل نويسندگان آن رد چاپ نکنيم. چاپ کتاب ضوابطی دارد که با توجه به آن ضوابط عمل می‌کنيم، اگر مشکلی نباشد کتاب چاپ می‌شود اما اگر مشکلی داشته باشد آن مشکل يا اصلاح می‌شود يا کتاب در نهايت چاپ نمی‌شود، در نهايت به کتاب نگاه می‌کنيم نه به نويسنده.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنتی همچنين درباره تردد فعالان فرهنگی به کشورهای همسايه و يا دادن ويزای فرهنگی به آن‌ها تصريح کرد: برای کسانی که به ديدارهای رسمی می‌روند مطمئنا مشکلی وجود ندارد.

وی در اين باره افزود: بعضی سخت‌گيری‌ها مخصوصا سخت‌گيری‌ها در مورد کشور افغانستان برای کسانی است که برای کار به کشور ما می‌آيند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه فعالان فرهنگی جايگاه جدايی دارند، بيان کرد: ما بررسی می‌کنيم که فعلان فرهنگی مشکلی برای رفت‌وآمد نداشته باشند.

جنتی که در حاشيه نشست صبحانه با اعضای اتاق بازرگانی تهران سخن می‌گفت، همچنين درباره افزايش يارانه مطبوعات در سال جديد در بودجه کشور گفت: بحث يارانه جزو بودجه‌ای از بودجه‌ کلی وزارت ارشاد است. با توجه به اينکه در کل بودجه ما افزايش سه يا چهار درصدی داشته‌ايم، پس مطمئنا يارانه هم در سال آينده به همين نحو پرداخت می‌شود، مگر اينکه گشايش مالی داشته باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اعلام رقم بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح کرد: رقم بودجه هنوز ابلاغ نشده است اما در مجلس و شورای نگهبان به امضا رسيده و به معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رياست جمهوری ابلاغ و ظرف چند روز آينده هم از آن نهاد به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016