دوشنبه 12 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظر مصباح يزدی درباره مذاکرات هسته ای


تهران - ايرنا - آيت الله محمدتقی مصباح يزدی معتقد است که مذاکره کنندگان هسته ای می توانستند با آگاهی بخشی به مردم نسبت به واقعيات مذاکرات، از مخالفت های احتمالی آنان به عنوان عاملی برای چانه زدن در مذاکره استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش ايرنا رييس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) در ديدار با عباس عراقچی معاون وزير امور خارجه و عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای ايران، نحوه عملکرد مسؤولان امر در تبيين و توجيه کارهايشان را صرف نظر از محتوای مذاکرات، سؤال برانگيز توصيف کرد.

به گفته وی، تيم مذاکره کننده می توانست در برابر کسانی که ملت ايران را مورد دشنام و ناسزاگويی قرار دادند، به جای اين توجيه که سخنان آنها مصرف داخلی داشته است، زورگويی و زياده طلبی آنان را تقبيح کنند و در برابر اعتراض احتمالی آنها، بگويند که سخنان ما مصرف داخلی دارد.

مصباح يزدی گفت: تأکيد فراوان بر مشکلات ناشی از تحريم های اقتصادی، مخصوصاً تصريح به خالی بودن خزانه و وانمود کردن نياز بخش عظيمی از مردم به چند عدد تخم مرغ کار درستی نبود.

وی افزود: اگر سخنرانی ها و شعارها به گونه ای مطرح می شد که عزت و استغنای ملت را نشان می داد، برای موفقيت در مذاکره هم مؤثرتر بود.

آيت الله مصباح يزدی در عين حال گفت: ما انتقادات مبنايی نسبت به دولت داريم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته ای نيست.

مصباح يزدی، نگرانی اصلی را مشابهت سياست های فرهنگی دولت يازدهم با سياست تساهل و تسامح دولت سيد محمدخاتمی در دوران اصلاح طلبان دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016