شنبه 24 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: گزارش سازمان ملل عليه ايران نفاق مدرن است، کميسيون امنيت حواشی سفر اشتون را بررسی کند

ايسنا ـ رييس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از گزارش اخير سازمان ملل درباره اعدام قاچاقچيان در ايران اين امر را محکوم کرد و آن را نفاق مدرن ناميد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی لاريجانی همچنين از مقامات مسوول خواست نسبت به سفر مقامات اروپايی به ايران دقت بيشتری داشته باشند و اجازه ندهند ديگران با رفتار خود باعث توهين به مردم ايران شوند.

رييس مجلس، کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی را مامور رسيدگی به اين مسئله کرد.

علی لاريجانی در آغاز جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: ايشان شخصيتی بود که پيامبر در موردش فرمود فاطمه(س) پاره تن من است کسی که او را خرسند کند مرا خرسند کرده و کسی که او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده و در جای ديگری فرمود دخترم فاطمه(س) سيده زنان جهان از اولين تا آخرين است او پاره تن من و نور چشم من و ميوه دل من و روح من در بدن من است.اين سخنان پيامبر به دليل تکرار در گوش همه پيروان طنين‌انداز بود.

او افزود: حضرت فاطمه(س) در خطبه خود به بسياری از عوامل اشاره نموده مثل سستی ياران و دورويی آنان و حرکت های منافقانه که ادامه اين روند در حادثه کربلا مشاهده شد اما در اين ميان تغيير باورهای مردم و به شبهه کشاندن آن با توسل به تبليغات و عوام‌آفرينی و شعارهای مردم پسند که باطن آن ستم بر مردم بود از عوامل مهم ماجراست که توانست باعث سردرگمی و غفلت جامعه شود. آنها در مورد شخصيتی‌ که همگان بارها از بهترين بندگان خدا تعاريف منحصر به فردی شنيده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اين استراتژی فرهنگی آغازگر تغيير شايطی بود که بعد در مبارزه با حکومت علوی و قرآن و سر نيزه گذاشتن ديده شد و بعدها همين سياست عامل شهادت امام حسن(ع) و امام حسين(ع) شد. در طول تاريخ اسلام و ايران بارها مسلمانان طعم تلخ فريب‌کاران را چشيده‌اند مگر رضاشاه برای جلب نظر مردم سياه نمی‌پوشيد و گل بر سر نمی‌گذاشت اما همين رضاشاه ديکتاتور دستش به خون مدرس آغشته بود و مبارزان را به بند کشيد.

او ادامه داد: محمدرضا شاه به زيارت خانه خدا می‌رفت اما در عمل ريشه دين را می‌زد و با سازمان ساواک‌،انقلابيون را به شهادت می‌رسانند و با انواع شکنجه‌ها با آنها مواجه می‌شد. اين نفاق در گذشته از بستر فرهنگ و سياست استفاده می‌نمود اما با روی تمسک به مذهب و لسان ساده‌تر.امروز نفاق مدرن با تمسک به ارزشهای جهانی و انسانی و زبان فريبنده پيچيده‌تر همان ظلم به اسلام و مسلمانان می‌کند که در گذشته. در اينجاست که آن سخن امام علی(ع) را به خاطر می‌آوريم که فاطمه(س) همواره مظلوم و از حق ميراث خود محروم بود.

لاريجانی عنوان کرد: آخر اين چه ارزش جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه ديکتاتور چشم خود را بر کثافت‌کاری و فساد و ظلم و شکنجه‌های ماليخوليايی رضاشاه بستند تا اين رژيم با عوامل فاسد خود مواد مخدر در کشور رواج دهد اما امروز که نظام اسلامی حکومت مردم سالار در کشور محقق نموده و همگان در سطح جهانی مبارزه ايران و مواد مخدر را ستايش می‌کنند توسط سازمان ملل که بايد عوامل آرامش و صلح در جهان باشد ارزشهای واقعی به سخره گرفته می‌شود و ايران به دليل مبارزه با قاچاقچيان و اعدام آنان مورد اهانت قرار می‌گيرد.

رييس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه اين خيلی بی‌صفتی و بی‌وجدانی است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در مقابل تکرار اينگونه گزارش‌های سازمان ملل بايد در قانون تجديد نظر نمود بگذاريم اين مغزهای عليل در سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه نمايند و دليلی ندارد هم ملت ايران در راه مبارزه با مواد مخدر شهيد بدهد و هم آنان اينگونه گزارش‌های مغرضانه را صادر کنند.

رييس قوه مقننه خاطر نشان کرد: اين ظلم و دغل‌کاری تحت يک فضاسازی فرهنگی و سياسی سازمان يافته و همان نفاق مدرن است چيزی به عنوان ارزش‌های جهانی و انسانی علم کرده‌اند و پشت سر آن سنگر گرفتند تا هر گاه ميلشان کشيد تيراندازی کنند. آيا دفاع از قاچاقچيان مواد مخدر ارزش جهانی است؟واقعا خجالت آور است. کدام ارزش انسانی مشترک درباره اعدام قاچاقيان مطلبی گفته است که دبيرکل سازمان ملل را اينگونه به زياد حرف زدن وا داشته است.

نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعد ديگر اين نفاق مدرن در آغاز حرکت جديدی است که کاملا مخالف آرمان‌های اين سازمان است: خط تشنج در صحنه جهانی نسبت به مناسبات ايران. مگر اين سازمان برای صلح ايجاد نشده است؟ هنوز مذاکرات هسته‌ای گام‌های اوليه خود را برمی‌دارد که توپخانه نفاق اين سازمان راه افتاد. اگر اعلام می‌کرديد اين سازمان با بودجه همه کشورها اداره می‌شود و دربست گزارش‌های سيا و موصاد را مبنای قضاوت خود قرار می‌دهد و در انقياد شيطان بزرگ است کسی به شما خرده زيادی نمی‌گرفت ولی وقتی شعارهای مردم پسند را پس زمينه حمل اين گزارش‌های رژيم صهيونيستی و آمريکا کرده‌ايد پرده از نفاق سازمان يافته بين‌المللی برداشته می‌شود.

او گفت: به نظر می‌رسد آمريکا متوجه شده در مذاکرات هسته‌ای چيزی برای گفتن ندارد لذا بايد بپذيرد قطعنامه‌های آنان وجاهتی نداشته لذا به عوامل خود گفته فضاسازی جديدی بکند و در فضای غبارآلود مذاکرات را از مسير خود خارج کنند، مثل برخی از حرفهای مقامات انگليس که اين روزها در پارلمان قلابی رژيم صهيونيستی که به سيرک سياسی بامزگان ناهوشيار تبديل شده گفته شد. پس مقامات آمريکا و سازمان ملل بدانند که آنها عوامل به هم زدن مذاکرات هستند؛ باز نگويند ايران ميز مذاکرات را ترک کرد.

رييس مجلس شورای اسلامی به وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه نيز در مورد سفر مقامات ساير کشورها تذکر داد و گفت: لازم است با دقت عمل کنند و اجازه ندهند با ديگران با رفتار باعث توهين به ملت ايران شوند لذا کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با اين وزارتخانه جلسه بگذارد و موضوع را پيگيری جدی کند.

لاريجانی در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی اقدامات ايذايی رژيم صهيونيستی در غزه و لبنان که در پس سفرهای مکرر مقامات غربی به فلسطين اشغالی صورت گرفت، عنوان کرد: شايد با اين اقدامات خود اين رژيم دروغين را به صحنه آفرينی حماقتی جديد تشويق کرده‌اند. اين ماجرايی بدون جواب نمانده و نخواهند ماند. آغازگر اين تجاوزگری رژيم صهيونيستی بوده که می‌تواند شکست جدی‌تری را برای اين رژيم رقم بزند.

رييس مجلس در پايان تاکيد کرد: مجلس شورای اسلامی ايران گزارش اخير دبيرکل سازمان ملل نسبت به ايران و نيز تحرکات رژيم صهيونيستی نسبت به مردم فلسطين و لبنان را محکوم می‌نمايد. ملت ايران به همراه ساير مسلمانان مقاوم، پايداری و استقامات مبنای عمل خود در پاسخ به شيطنت آنان قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016