یکشنبه 25 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميته ويژه حقيقت ياب بررسی ديدار اشتون تشکيل شد، نمايندگان از پاسخ مسوولان وزارت خارجه و اطلاعات قانع نشدند

تهران - ايرنا - سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با تشريح جزييات جلسه امروز اعضای اين کميسيون با مسوولان وزارتخانه های خارجه و اطلاعات گفت، در اين جلسه بنا شد کميته حقيقت ياب ويژه متشکل از سه نماينده برای بررسی ديدار کاترين اشتون با گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی) و نرگس محمدی تشکيل شود.

«سيد حسين نقوی حسينی» روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ايرنا با اشاره به جلسه امروز کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: در اين جلسه مسوولان وزارت امورخارجه و وزارت اطلاعات حضور داشتند.

وی گفت: بعد از ارجاع موضوع ملاقات اشتون با فتنه گران از سوی رييس مجلس به کميسيون امنيت ملی صبح امروز جلسه ای با حضور وزير اطلاعات و همکارانش و معاون وزيرخارجه تشکيل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين که وزيرامورخارجه در اين نشست حضور نداشت اظهارداشت: از آنجايی که آقای ظريف از يک ماه قبل برنامه ای تنظيم کرده بود و امکان لغو آن وجود نداشت با اطلاع کميسيون امنيت ملی در اين جلسه حضور نداشت.

نقوی حسينی خاطر نشان کرد: در اين نشست هشت نفر از نمايندگان عضو کميسيون امنيت ملی مجلس نقطه نظرات و ديدگاه های خود را مطرح کردند.

نماينده مردم ورامين ادامه داد: عمده نظرات نمايندگان اين بود که چرا بعد از ملاقات هيات پارلمانی اروپا مجددا چنين اتفاقی رخ داده و اين ديدار صورت گرفته است.

وی افزود: برخی از نمايندگان بيان کردند ملاقات اشتون با برخی محکومان فتنه جزو شرايط سفر بوده و برخی ديگر اعتقاد داشتند رويکرد وزارت امورخارجه در اين باره تساهل و تسامح است و برخی نيز اعتقاد داشتند وزارت خارجه و اطلاعات در اين رابطه کوتاهی کردند.

وی تاکيد کرد: برخی از همکاران نيز معتقد بودند وزارت امورخارجه و اطلاعات به تذکرات قبلی کميسيون امنيت ملی مجلس در اين رابطه توجه نداشتند.

نقوی حسينی در ادامه به توضيحات مسوولان وزارت امورخارجه و اطلاعات اشاره کرد و گفت: مسوولان وزارت اطلاعات بيان کردند که ما براساس اطلاعاتی به اين نتيجه رسيده بوديم که اشتون می خواهد ملاقات خارج از عرف انجام دهد بنابراين به وزارت امورخارجه هشدار داده بوديم که قرار است چنين ملاقاتی انجام شود؛ حتی با يکی از مسوولان وزارت امورخارجه تماس گرفته و اين موضوع ابلاغ شد که وزارت خارجه توضيح داد که بالاخره نظام قوی تر از اين حرف ها است و با اين ملاقات ها چيزی از اقتدار نظام کم نخواهد شد.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس در ادامه به توضيحات مسوولان وزارت خارجه اشاره کرد و ادامه داد: مسوولان وزارت خارجه در اين نشست بيان کردند اولا پيش شرط بودن ملاقات اشتون با برخی فتنه گران را رد کردند و گفتند که چنين پيش شرطی وجود نداشته و بيان کردند که به سفرا تذکر داده بوديم که چنين اتفاقی نبايد بيفتد در اين راستا نيز به سفير اتريش نيز تذکر داده شد.

وی تصريح کرد: همچنين مسوولان وزارت خارجه بيان کردند که تحت هيچ شرايطی ملاقات در پروتکل ديدارها نبوده است و ما نيز موافق نبوديم و اين ديدارها زمانی صورت گرفته که قرار بوده است اشتون با سفرای اروپايی نشست برگزار کند يعنی در حاشيه نشست بوده است.

نقوی حسينی اظهارداشت: نمايندگان به هيچ عنوان از توضيحات مسوولان وزارت خارجه و اطلاعات قانع نشدند چرا که معتقدند بودند اسنادی دارند که چيز ديگری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: قرار شد کميته ويژه حقيقت ياب اسناد را بررسی و نتيجه آن را به کميسيون امنيت ملی مجلس اعلام کند.

وی تصريح کرد: کميته حقيقت ياب از محمدصالح جوکار نماينده يزد و محمدحسن آصفری و بنده تشکيل می شود.

وی در مورد زمان احتمال ارائه نتيجه اين کميته حقيق ياب گفت: فعلا زمانی را نمی توان برای آن تعيين کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016