دوشنبه 4 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقاضای عدم شرکت در جشن نوروز با شرکت سفير و کارمندان سفارت جمهوری اسلامی، نامه مرسده محسنی و انور ميرستاری به نمايندگان پارلمان اروپا

تقاضای عدم شرکت در جشن مراسم نوروز پارلمان اروپا با شرکت سفير و کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ايران!

خانم‌ها و آقايان، اطلاع يافتيم که خانم تاريا کرونبرگ، مسئول روابط ايران با پارلمان اروپا، از شما دعوت کرده است در جشن نوروز، جشن سال نو ايرانيان، که با حضور سفير و کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ايران در چهارشنبه ۲۶ ماه مارس برگزار می شود، شرکت کنيد. ما در حيرت هستيم اين جمهوری اسلامی ايران است که تغيير کرده است يا سياست‌های پارلمان اروپا در جهت نزديکی‌ با رژيم سر کوب و اعدام جمهوری اسلامی؟

خانم ها و آقايان!

آقای بان کی‌ مون در گزارش خود به تاريخ ۱۱.۰۳.۲۰۱۴ از افزايش اعدام ها، اعدام ها در ملا عام، شلاق و قطعه عضو، دستگيری‌های خودسرانه، محاکمه‌های غير قانونی، شکنجه‌های منجر به مرگ به شدت ابراز نگرانی کرده است. او اشاره می‌کند که روحانی به وعده‌های خود در مورد آزادی بيان عمل نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران در سازمان ملل متحد، در گزارش۷۷ صفحه‌ای خود، به افزايش اعدام‌ها در دولت روحانی، شکنجه زندانيان که در مواردی به مرگ زندانی منجر شده است، نبود آزادی‌های سياسی و اجتماعی، پيگرد و آزار فعالين سياسی و مدافعان حق بشر، نقض حقوق بشر گسترده به خصوص در مورد زنان، اقليت‌های قومی و اقليت‌های مذهبی‌ و همجنسگرايان پرداخته است.

بسياری از زندانيان سياسی ايران ( همچنين زندانيان عادی ) در زندان های ايران، بيمار و محروم از هر گونه مداوای موثر، به حال خود رها شده اند و در معرض آسيب‌های جدی می باشند. شما را رجوع می‌دهيم به نامه خانم ايزابل دوران، معاون پارلمان اروپا به سفير ايران در بلژيک و نامه خانم باربارا لخبيلر، رئيس کميسيون حقوق بشر پارلمان اروپا، خطاب به خانم اشتون در سفر اخيرش به ايران در مورد زندانيان بيمار و در خواست ايشان از خانم اشتون که در اين مورد با مقامات ايران صحبت کند.

خانم‌ها، آقايان محترم!

شرکت شما در اين مراسم به معنای تأييد سياست‌های ضّد حقوق بشری و ضّد انسانی‌ جمهوری اسلامی ايران است و به اين دليل ما امضا کنندگان دادنامه از شما درخواست می‌کنيم، در اين مراسم شرکت ننمائيد.

به اميد آزادی همه زندانيان سياسی و عقيدتی در ايران و جهان

و با احترام و کمال تشکر از شما

مرسده محسنی، خواهر مجتبی محسنی، اعدام شده در سال ۱۳۶۷ و از حاميام مادران خاوران و پارک لاله،

انور ميرستاری، تلاشگر حقوق بشر، عضو حزب سبز بلژيک ( اکولو) و کانديدای اين حزب برای مجلس فدرال.

[دادنامه برای امضای فوری]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016