یکشنبه 24 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج‌زاده بار ديگر از زندان به دادگاه فراخوانده شد

مصطفی تاجزاده که دوران شش ساله حبس خود را در قرنطينه اوين می گذراند مجددا به دادگاه احضار شد.

به گزارش نوروز، روز شنبه از دفتر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با دکتر حسين آبادی وکيل سيد مصطفی تاجزاده تماس گرفته و گفته اند که روز ۲۰ ارديبهشت برای ايشان وقت دادگاه تعيين شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که تاجزاده بارها اعلام کرده است که فقط در دادگاه علنی حاضر خواهد شد و تنها در چنين دادگاهی از خود دفاع خواهد کرد. چند ماه قبل وقتی که رئيس ستاد انتخابات دوره اصلاحات را به جای بيمارستان فارابی برای معالجه چشم به دادگاه انقلاب بردند، وی خواسته بود تا بتواند در زندان با وکيل خود ملاقات کند تا در ارتباط با نحوه دفاع خود با وی مشورت کند.

وکيل تاجزاده گفته است که هنوز موفق به خواندن تمام پرونده قطور جديدی که قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران برای موکلش ساخته، نشده است و علاوه بر آن لازم است که با موکلش در ارتباط با دادگاه جديد برای پرونده جديد گفتگو کند.

همسر سيد مصطفی تاجزاده که ظهر امروز (شنبه ۲۳ فروردين) با وی ملاقات کابينی داشته به نوروز می گويد که همسرش از اين جريان بی اطلاع بوده است. جالب اين که منشی دادگاه از زندانی بودن تاجزاده اظهار بی اطلاعی کرده است.

اين در حالی است که کليه گفتارها و نوشتارهای زندانيان سياسی و خانواده هايشان در پرونده های ايشان ثبت و ضبط می شود و علاوه بر نوشته های اين زندانی خاص جمهوری اسلامی همسرش درمصاحبه ها و نامه های خود از جمله نامه به همسر رهبری گزارش مبسوطی از وضعيت و احوال او داده است و اخيرا نيز با توجه به اقدامات غيرقانونی و ناقض حقوق بشری نسبت به همسرش از آیة الله خامنه ای در ارتباط با زندان انفرادی بيش از سه سال و نيم و محروميت از ديدار خانواده و نيز محروميت از درمان های تخصصی استفتاء کرده است.

اکنون سوال مطرح در اولين روزهای سال ۹۳ اين است که آيا مقامات قضائی ايران تن به قانون می دهند و دادگاه علنی برای اين زندانی سياسی که جرمش تنها نقد مشفقانه و مصلحانه است تشکيل خواهند داد يا نه؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016