پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقض حقوق کارگران ايرانی در شرکتهای حفاری چينی

خبرگزاری هرانا – شرکتهای حفاری چينی که در ميدان‌های نفتی آزادگان و يادآوران مشغول بکارند قرار دادهای ظالمانه‌ای با کارگران ايرانی منعقد می‌کنند و برخورد غير انسانی‌ای دارند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، شرکت حفاری گريت وال (GWDC) و شرکت سينوپک (SIPC) دو شرکت نفتی چينی که در استان خوزستان در ميدان‌های نفتی آزادگان و يادآوران به حفرچاه نفت مشغول هستند قراردادهای ظالمانه‌ای با کارگران ايرانی منعقد می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو شرکت گريت وال و سينوپک در مقابل شرکتهای نفتی ايرانی ضمن اينکه قراردادهای دوماهه و بدون امنيت شغلی با کارگران منعقد می‌کنند، دستمزد بسيار کمتری را به کارگران پرداخت کرده و نسبت به کارگران ايرانی رفتار توهين آميزی دارند.

يک کارگر که برروی سکوهای نفتی برای گريت وال کار می‌کند به گزارشگر هرانا گفت: «ميزان حقوق در سمت‌های مختلف متفاوته ولی هر سمتی نسبت به شرکتهای حفاری ايرانی به ميزان ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومن کمتر پرداخت می‌کنند. بعنوان مثال کارگر ساده در شرکت ايرانی ۱۱۰۰۰۰۰ تومان است ولی در شرکت چينی ۶۵۰۰۰۰ تومان.»

وی در ادامه بيان داشت: «کارفرمايان چينی کوچک‌ترين ارزشی برای کارگران ايرانی قائل نيستند و به کارگران فحاشی می‌کنند و رفتار بسيار زننده‌ای با کارگران دارند. کوچک‌ترين اشتباه از سوی کارگران ايرانی موجب می‌شد که تهديد به عدم تمديد قرارداد می‌کردند.»

وی در پايان گفت: «بر روی دکل حفاری مواد غذايی و ميوه بايد بصورت کامل به کارگران داده شود، ولی در دو شرکت گريت وال و سينوپک کارگران هميشه با کمبود مواد غذايی روبرو هستند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016