پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: دولت جديد وصی ريچارد فرای محسوب نمی‌شود

ایسنا ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشيه‌ی بازديد از مراحل آماده‌سازی نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران درباره برخی از مسائل حوزه کتاب، ناشران و نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران به اظهار نظر پرداخت و درباره‌ی سرنوشت دفن «ريچارد فرای»، ايران‌شناس آمريکايی گفت:دولت جديد وصی ريچارد فرای محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، صبح امروز - ۲۸ فروردين ماه - علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تعدادی از معاونان و دست‌اندرکاران بيست‌وهفتمين دوره نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران از محل برگزاری اين نمايشگاه واقع در مصلی تهران بازديد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه اين بازديد جنتی درباره برپايی نمايشگاه تهران اظهار کرد: نمايشگاه امسال از نهم ارديبهشت ماه شروع به کار می‌کند و در حال حاضر هم مراحل آماده‌سازی آن در حال طی شدن است. همکاران هم در اينجا تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا نمايشگاه به موقع افتتاح شود.

او در ادامه اظهار کرد: در اين دوره از نمايشگاه تقريبا به همه ناشران اجازه داده شده است در نمايشگاه کتاب شرکت کنند و تقريبا هيچ ناشری از حضور در نمايشگاه کتاب منع نشده است و به هر ناشر بر اساس توانايی و تعداد کتاب‌های چاپ جديدش فضايی اختصاص داده شده است.

جنتی برگزاری نمايشگاه کتاب را تحول بزرگ فرهنگی خواند و گفت: با برپايی اين نمايشگاه بسياری از شهروندان و همچنين بسياری از مردم شهرستان‌ها و اهالی فرهنگ به نمايشگاه می‌آيند، بنابراين ما بايد سعی کنيم اين تحول فرهنگی را به بهترين نحوه برگزار کنيم.

جنتی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت برگزاری اين دوره از نمايشگاه کتاب با دوره‌های قبل اظهار کرد: در اين دوره تلاش کرديم که بيشترين ناشران چه خارجی و چه داخلی در اين نمايشگاه شرکت کنند.

او همچنين در پاسخ به سوالی درباره وضعيت حضور ناشران و نويسندگان با توجه به شعارهای دولت تدبير و اميد مبنی بر تغيير رويکردها به اين حوزه اظهار کرد: ما امسال هيچ ممنوعيتی برای آنان ايجاد نکرده‌ايم و کتاب‌های نويسندگان و ناشران نيز برای انتشار مشکل خاصی نداشتند و ما سعی کرديم اين مشکلات را برطرف کنيم. تا کتاب‌هايی که با مجوز وزارت ارشاد منتشر می‌شوند حق عرضه در نمايشگاه کتاب را داشته باشند.

او گفت: بايد به حوزه فرهنگ و مسائل آن مثبت نگاه کنيم و نبايد خرده نگاه شود. بنابراين ما سعی کرديم در انتشار و مجوز کتاب‌ها فقط قانون را در نظر بگيريم.

او همچنين درباره حمايت از آثار ناشران و نويسندگان گفت: طبعا ما کتاب‌هايی که ارزش‌های دينی بالاتری دارند‌ را برای کتابخانه‌های عمومی خريداری می‌کنيم يا بخشی از آنها که نفيس هستند را برای هديه دادن به مقامات خارجی در نظر می‌گيريم که اين خود حمايتی از نويسندگان و ناشران است. اين اتفاق در گذشته به صورت تامين کاغذ رخ می‌داده است.

وزير ارشاد همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت دفن ريچارد فرای، ايران‌شناس آمريکايی با توجه به وصيت وی درباره دفن شدن در ايران پس از مرگ و موضع دولت در قبال اين وصيت اظهار کرد: خيلی در اين رابطه اطلاعی ندارم، اما دولت جديد که وصی ايشان محسوب نمی‌شود. ممکن است هرکس وصيت کند جايی دفنش کنند، هرکس وصی ايشان است برود و به وصيت ايشان عمل کند.

وزير ارشاد همچنين در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور رئيس جمهور در افتتاحيه نمايشگاه کتاب نيز گفت: از ايشان دعوت شده است، ولی هنوز نتيجه مشخص نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016