دوشنبه 1 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: وضعيت دانايی‌فر هنوز تعيين‌تکليف نشده است

وزير کشور درمورد آخرين وضعيت دانايی‌فر و صحبت‌های برخی نمايندگان مجلس درخصوص زنده بودن وی، گفت: اين حرفها را بايد فقط از وزارت کشور گوش کنيد و ما پيگير اين موضوع از طريق پاکستان و امکانات منطقه‌ای هستيم تا برايمان تعيين تکليف شود اما هنوز دراين زمينه تعيين تکليف نشده است.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از برگزاری گردهمايی مشترک معاونين برنامه‌ريزی و استانداری سراسر کشور در جمع خبرنگاران در مورد زمان اعمال افزايش کرايه خودروها گفت:‌ اين موضوع به صورت سالانه و طبيعی هرساله توسط شوراهای شهر دارای مصوبه‌ای است و در بهمن ماه سال قبل اين موضوع انجام گرفت و بايد به صورت روال از اول اسفند ماه اعمال شود اما شوراهای شهر با هماهنگی دولت و نيز سيستم حمل و نقل تصميم گرفتند بعد از اجرای هدفمند کردن يارانه ها اين موضوع را مدنظر قرار دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اعلام کرد تاثير افزايش قيمت فراورده‌ها در حمل‌ونقل محاسبه خواهد شد و به دنبال جبران خسارت‌ها و کاهش‌ها هستيم.

وزير کشور در مورد سفر اخير رييس‌جمهوری به استان سيستان و بلوچستان نيز يادآور شد: در اين سفر برنامه‌ريزی‌ها و پروژه‌هايی مدنظر قرار گرفت و ساعت‌ها روی کار کارشناسی آن صحبت شد و در حوزه پروژه‌های عمرانی، پتروشيمی‌ها و بندر به پروژه‌های ميان مدت کوتاه مدت و بلندمدت توجه شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اينکه پروژه‌های کوتاه مدت تا پايان سال جاری، پروژه‌های ميان مدت دو تا سه سال و پروژه‌های بلند مدت به چندين سال زمان نياز دارد عنوان کرد: اگر با توجه به منابع درنظر گرفته شده اين پروژه‌ها انجام شود حرکت‌های خوبی در استان سيستان و بلوچستان خواهيم داشت.

وی همچنين به برگزای جلسات مختلف با استانداران مختلف اشاره کرد و افزود: در حوزه مسائل امنيتی اقتصادی و تامين مايحتاج مردم آمادگی کامل داريم که با استانداران مختلف و در آرامش کامل نيز مسائل را اجرا کنيم.

وزير کشور همچنين درخصوص تاثير هدفمندی يارانه‌ها بر حمل‌ونقل عمومی نيز خاطرنشان کرد: در قالب هدفمند کردن يارانه‌ها از محل عدم ثبت نام قرار است به حمل و نقل عمومی کمک شود که در بودجه نيز اين رقم تا ۱۰۰ ميليارد دلار پيش‌بينی شده و وزارت نفت می‌تواند از طريق ساير فعاليت‌ها در حوزه کاهش شدت انرژی از جمله بحث حمل‌ونقل و ترافيک و خدمات مشابه فعاليت‌هايی را انجام دهد و در اين زمينه نيز تفاهم هايی ميان وزارت کشور و نفت با حضور شهرداران کلان شهرها به امضا رسيد.

وی افزود: برنامه‌ای جدی در نظر داريم که از منابع بودجه‌ای و منابع هدفمندی اقدامات بسيار مناسبی را در سال ۹۳ انجام دهيم.

وی همچنين در مورد کميته اجرايی خانه احزاب تصريح کرد: نيازی نيست که اين کميته مورد تاييد ما باشد بلکه بايد مورد تاييد خودشان باشد. ما دخالتی در کميته اجرايی خانه احزاب نداريم. بستر و شرايط را آماده می‌کنيم تا فعاليت کنند و در هر مرحله‌ای با معاونت سياسی و خود بنده مشورت‌هايی را انجام می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016