چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۱ زندانی ديگر بند ۳۵۰ به اعتصاب غذا پيوستند

۲۱ زندانی در بيانيه اعلام اعتصاب خود با تشريح تخلفات ماموران امنيتی که به بند ۳۵۰ يورش آورده بودند با ذکر ۷ خواسته تاکيد کرده‌اند که تا برآورده شدن درخواست‌هایشان به‌رغم ميل باطنی و با توجه به اينکه هيچ راهی برای رساندن پيام خود و پيگيری مطالباتشان باقی نمانده، دست به اعتصاب غذای نامحدود می‌زنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ در پی اعتصاب غذای اعتراضی ۱۲ زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين، ۲۱ زندانی ديگر به جمع اعتصاب کنندگان غذا پيوستند.

به گزارش کلمه، اين زندانيان سياسی در بيانيه ی اعلام اعتصاب خود با تشريح تخلفات ماموران امنيتی که به بند ۳۵۰ يورش آورده بودند با ذکر ۷ خواسته تاکيد کرده اند که تا برآورده شدن درخواستها به رغم ميل باطنی و با توجه به اينکه ما هيچ راهی برای رساندن پيام خود و پيگيری مطالباتشان باقی نمانده است، دست به اعتصاب غذای نامحدود می زنند.

پيش از اين هم زندانيان منتقل شده به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ که هنوز ۱۴ نفر از انها در انفرادی هستند، اعلام کرده بودند که تا زمان بازگشت به بند ۳۵۰ در اعتصاب غذا خواهند بود.

متن اين بيانيه به گزارش کلمه به شرح زير است:

مردم شريف ايران، همانگونه که اطلاع يافته ايد روز پنج شنبه ۲۸ فروردين مردان باتون به دست با يورش به بند ۳۵۰ به بهانه‌های واهی به طور غيرقانونی به مدت چهار ساعت با ايجاد رعب و وحشت به ضرب و شتم زندانيان پرداختند. عده‌ای را به شدت مضروب و روانه بندهای انفرادی کردند و پنج روز پس از آن واقعه از پذيرفتن مسئوليت خود در اين زمينه طفره رفته و آن واقعه را يک جنجال تبليغاتی می خوانند. ماموران و لباس شخصی ها به موارد غير قانونی و ضد حقوق بشری زير مبادرت کردند، که مجموعاً از موارد نقض حقوق زندانيان و حقوق انسان محسوب می‌شود.

يک: ضرب و شتم شديد زندانيان

دو: ايجاد صدمات عمدی به عده‌ای از زندانيان

سه: عدم اعزام مصدومان به بيمارستان و مراکز پزشکی

چهار: عدم پيگيری شکايات زندانيان

پنج: تراشيدن موی سر و صورت به اجبار به قصد تحقير زندانيان

شش: زدن دستبند و چشم‌بند

هفت: تخريب اموال عمومی و شخصی

با عنايت به موارد نقض حقوق زندانيان و موارد متعدد نقص اصول مندرج در اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاقين و همچنين بی توجهی و نقض اصول مندرج در قانون اساسی و آيين نامه سازمان زندان ها ما زندانيان سياسی خواستار موارد زيرهستيم:

يک: بازگشت همه زندانيان مضروب اعزامی به بند ۲۴۰ انفرادی

دو: رسيدگی به موضوع و تعقيب قانون شکنان

سه: اعزام فوری مجروحين به پزشکی قانونی برای ارزيابی ميزان صدمات جسمی

چهار: اعزام مجروحين به بيمارستان برای درمان جراحات

پنج: عذرخواهی رسمی از زندانيان و خانواده‌هايشان

شش: جبران خسارات مادی و معنوی زندانيان

هفت: حضور نمايندگان شريف ملت ايران و هيات حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران در محل بند ۳۵۰ زندان اوين و استماع اظهارات زندانيان و تهيه صورت جلسه.

لازم به يادآوريست تا برآورده شدن درخواستها به رغم ميل باطنی و با توجه به اينکه ما هيچ راهی برای رساندن پيام خود و پيگيری مطالباتمان باقی نمانده است، دست به اعتصاب غذای نامحدود می زنيم.

افراد امضا کننده:
عبدالفتاح سلطانی
اسماعيل برزگری
وحيد اصغری
آرش همپای
مهدی ساجدی فر
اميد شاهمرادی
ابراهيم پيروزی
مسعود عرب چوبدار
اسدالله هادی
سهيل عربی
اصغر قطان
امير درستی
وحيد حيدرزاده
رضا شهابی
سعيد حائری
اميد زارعی نژاد
ياشار دالرشفا
مهدی خدايی
مجيد اسدی
علی سلام پور
امير قاضيانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016