چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برادر سعيد حائری: از صداوسيما شکايت می‌کنيم، اعتراض خانواده‌ها تا حصول نتيجه ادامه دارد

کلمه – امين رازانی: برادر يکی از زندانيان سياسی با اعلام اينکه مستند شب گدشته بيست و سی در باره اتفاقات اخير بند ۳۵۰، احساسات خانواده های زندانيان سياسی را بيش از پيش جريحه دار کرده می گويد که امروز خانواده های زندانی سياسی نامه اعتراض آميزی به هيات نظارت بر عملکرد صدا و سيما ارسال خواهند کرد جهت رسيدگی به پخش اکاذيب رئيس سازمان زندانهای کل کشور در رابطه با فاجعه سياه بند ۳۵۰ اوين و پخش فيلم مونتاژ شده از وقايع سالن ملاقات اوين جهت تحريف افکار عمومی.

سيد احمدرضا حائری برادر سعيد حايری از زندانيان مضروب در اين باره به کلمه می گويد: “پخش اين مستند بی شرمانه و گفته های سراسر کذب آقای اسماعيلی با لبخندهای آزاردهنده شان در کمال خونسردی، به عنوان رييس کل سازمان زندانها، نتيجه ای جز بيشتر جريحه دار کردن احساسات مادران و خانواده های زندانيان نداشت. وی در حالی مدعی ملاقات حضوری و کامل خانواده ها شدند، که در واقع از هر خانواده فقط يک نفر حق ملاقات کابينی آنهم در حد فقط پنج دقيقه داشت، عليرغم گذشته که ملاقات های کابينی با حضور اعضای خانواده و در حدود بيست دقيقه بود. به عنوان مثال مادر بنده پس از ساعتها انتظار به عنوان خواهر شهيد و مادری دل نگران و مضطرب سلامتی و وضعيت فرزندش از اين ملاقات محروم شد و اين واقعا غيرانسانی بود. چطور آقای اسماعيلی با همراهی صدا و سيما در کمال خونسردی و پخش فيلم موناقص و مونتاژ شده، چنين دروغ بزرگی به مردم شريف ايران گفتند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



آقای حائری در وصف وضعيت روحی خانواده ها در سالن ملاقات می گويد: “همه ملاقات کنندگان با ديدن وضعيت اسفبار زندانيان حتی خانواده زندانيانی که عزيزانشان آسيب زيادی نديده بودند، در واقع اوين را به ابوغريب تشبيه می کردند و بنده حداقل شاهد انتقال سه تن از خانواده با آمبولانس بودم.”

وی تاکيد می کند که اصرار رييس کل زندانها بر سخنان سراسر کذب شان و همراهی صدا و سيمای ملی بر جريحه دار شدن احساسات خانواده ها بشدت افزوده است و بوجود آوردن اين اوضاع از سوی آقايان به نفع هيچ کس، اعم از زندانيان و خانواده هايشان، مسئولان مربوطه و در نهايت حتی نظام مقدس جمهوری اسلامی نيست.”

حائری درباره تصميمات اخذ شده توسط خانواده ها، پس از پخش مستند شب گذشته بيست و سی می گويد: “اين عمل تنها به قوت گرفتن پيگيری مسئله از سوی ما انجاميد. ما قطعا تجمعی جلوی درب سازمان زندانها روز شنبه ساعت ده صبح، برای روشن شدن اين مسئله خواهيم داشت و از رييس کل زندان های کشور دعوت می کنيم به اينکه حضور داشته باشند و از سه قوه درخواست ارسال نمايندگانی را به عنوان حَکَم داريم.”

وی اضافه می کند: “از سوی مجلس به ترتيب از آقايان مطهری، محجوب و تابش و از دولت معاون پارلمانی رييس جمهور، آقای انصاری و آقای حسن فريدون را به عنوان حکم دعوت می کنيم. اما از سوی قوه قضاييه ما کسی را نمی شناسيم و به آقای لاريجانی می سپاريم که حکمی را معرفی کنند.”

برادر اين زندانی سياسی می گويد: ما در چارچوب قانون اساسی حرکت ميکنيم و انتظار داريم اين مسئله را در کشورمان حل شود و در نهايت اگر پاسخ مثبتی دريافت نکنيم حتما به بيت مقام معظم رهبری شکايت خواهيم برد.

وی خواسته خانواده ها را استعفای وزير بی کفايت دادگستری و رييس سازمان زندان ها بدليل نشر اکاذيب و جريحه دار کردن احساسات خانواده ها و کمک به وخيم شدن اوضاع می کنند، عنوان می کند.

وی به کلمه ميگويد: ما به آقايان امنيتی هم اعلام کرده ايم در حاليکه کشور نياز به آرامش دارد، همه مسئولان ياری کنند تا اين غده بدخيم برهم زننده آرامش کشور را ريشه کن کنند.

همچنين حائری يادآور شد که بطور حتم شکايت نامه ای عليه صدا و سيما بابت پخش مستند سراسر کذب و جريحه دار تر کردن احساسات خانواده ها و تلاش شان در جهت برهم زدن آرامش مملکت مان، تسليم مراجع ذيربط خواهيم داشت و پيگير اين عمل وقيحانه تا رسيدن به سزای اين عمل نادرست شان خواهيم بود.

وی در پايان از سوی خانواده های زندانيان سياسی، ضمن تشکر از همدردی هموطنان دلسوز و نگران درخواست کردند، عزيزی به تجمع خانواده ها نپيوندد به اين جهت که اولا نگران امنيت هموطنان عزيز می باشند و اين ميتواند به امنيتی شدن فضا و روزنه ای برای ورود معاندين با نظام و کشور بيانجامد. ضمن اينکه با پيش آمدن هرگونه مشکل برای هموطنان هميشه همراه و انسان دوست مان، هم خانواده ها دچار عذاب وجدان شده و هم روند آرام پيگيری شکايات و رسيدن به هدف که شناسايی عاملان اين واقعه که در واقع غده های سرطانی قانون شکن می باشند، به تشنج کشيده شود.

وی همچنين تشريح می کند: روز سه‌شنبه با مدير بازرسی مرکز ارتباطات مردمی نهاد رياست جمهوری ديدار کرديم و خواسته هايمان را در قالب يک نامه که به طور کلی مبنی بر انتقال هرچه سريعتر زندايان از بندهای انفرادی به بند ۳۵۰، درمان هرچه سريع تر مصدومين زير نظر پزشک معتمد خانواده ها و تشکيل کميته حقيقت ياب از افراد معتمد سه قوه جهت بررسی اين جنايت و محاکمه آمرين اصلی آن بود، تقديم ايشان کرديم.

به گفته ی وی، ايشان هم قول انتقال سريع اين نامه به شخص رئيس جمهور و گرفتن دستورات لازم از ايشان جهت اقدام را داده است. لذا خانواده ها فردا در انتظار اقدامات رياست جمهوری خواهند بود.

احمدرضا حائری می گويد: برخورد کارکنان مرکز ارتباط مردمی نهاد رياست جمهوری و مديران مسئول اين نهاد با خانوداهای زندانيان سياسی مثبت بوده و در جهت احقاق حق آنها و رسيدگی حقه آنها تصريح کردند که به قيد فوريت موضوع را مورد بررسی قرار داده و رياست محترم جمهوری در جريان ماوقع قرار داده خواهند شد. خانواده ها اعلام کردند چنانکه در چند روز آينده نتايج روشن و موثری از پيگيری ها حاصل نکنند به تجمعات اعتراض آميزشان در برابر ارگان هايی که بعدا ارائه خواهد شد ادامه خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016