سه شنبه 9 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان اعتصاب غذای ۱۲ زندانی بند ۳۵۰

۱۲ زندانی سياسی اعتصاب کننده در بند ۳۵۰ زندان اوين در بيانيه‌ای ضمن تشکر از همه کسانی که به طرق مختلف احساسات خود را نسبت به حادثه تلخ بند ۳۵۰ بود ابراز کرده و از سر دلسوزی از آن‌ها خواسته‌اند اعتصاب غذای خود را بشکنند، اعلام کردند که روز سه‌شنبه نهم ارديبهشت ۹۳ به اين اعتصاب غذا پايان خواهند داد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، اين زندانيان در بيانيه ی خود متذکر شده اند که همچنان تخلفات مذکور را تعقيب خواهند کرد.

در اين بيانيه همچنين ضمن تشکر از همه عزيزانی که در بند ۳۵۰ و زندان رجايی شهر به اين اعتصاب غذای اعتراضی پيوستند، درخواست شده که آنها نيز به اعتصاب غذای خود پايان دهند.

متن اين بيانيه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران

حادثه تلخ پنج شنبه سياه بند ۳۵۰ زندان اوين که در آن تعدادی از زندانيان اين بند با دستان و چشمان بسته ناجوانمردانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و تعداد قابل توجهی از آنان مجروح و مصدوم شدند حادثه ای بی سابقه يا بسيار کم سابقه بود.

ما تعدادی از زندانيان سياسی در اعتراض به اين اقدامات و برای رساندن فرياد مظلوميت محبوسان اين بند و جلب توجه مردم به فاجعه ای که رخ داده است از روز اول ارديبهشت ماه ۹۳ دست به اعتصاب غذا زديم.

بحمدالله با اطلاعات و شواهد متقنی که شما مردم شريف دريافت کرده ايد حقيقت روشن و افکارعمومی و وجدان های بيدار قضاوت خود را کرده اند. برای مردم عزيز ما علاوه بر شواهد و جزييات اعلام شده آن فاجعه، نگاهی به ضاربان و مضروبان دو سوی معرکه که برای جامعه بخوبی شناخته شده هستند يادآور حقايق بسياری است و به تنهايی کافی و روشنگر است.

مسئولان مربوطه که بجا بود اولين کسانی باشند، که در مقابل آن ظلم فاحش بايستند و با متخلفان و قانون شکنان برخورد کنند، چشمان خود را بستند و واقعيات روشن تر از روز را انکار کردند هرچند که اين انکار واقعيات مسلم و استنکاف از رسيدگی بی طرفانه به موضوع خود بيش از هر امر ديگری به قضاوت افکار عمومی کمک کرد.

آنچه در پنجشنبه سياه بند ۳۵۰ روی داد حادثه ای است که اگر همچنان به آن رسيدگی بی طرفانه نشود، لکه ننگش بر دامان آمران و عاملان آن ماندگار خواهد شد. اميدواريم اقدام دولت محترم در اين رابطه و برخی از نمايندگان شجاع و حق طلب مجلس بتواند واقعيات را روشن تر و مستند سازد.

ما ضمن تشکر از همه کسانی که به طرق مختلف احساسات خود را نسبت به اين حادثه تلخ که نشانگر مظلوميت زندانيان بند ۳۵۰ بود ابراز نموده اند و خصوص علمای بزرگوار، چهره ها و شخصيت های ملی، گروه ها و جمعيت هايی که از سر دلسوزی از ما خواسته اند اعتصاب غذای خود را بشکنيم، اعلام می کنيم روز سه شنبه نهم ارديبهشت ۹۳ به اين اعتصاب غذا پايان می دهيم و البته همچنان تخلفات مذکور را تعقيب خواهيم کرد.

همچنين ضمن تشکر از همه عزيزانی که در بند ۳۵۰ و زندان رجايی شهر به اين اعتصاب غذای اعتراضی پيوستند، درخواست می کنيم آنها نيز به اعتصاب غذای خود پايان دهند.

۱- حسن اسدی زيدآبادی
۲- امير اسلامی
۳- اکبر امينی ارمکی
۴- عماد بهاور
۵- قربان بهزاديان نژاد
۶- مسعود پدرام
۷- امين چالاکی
۸- محمدصادق ربانی املشی
۹- عليرضا رجايی
۱۰- سيد حسين رونقی ملکی
۱۱- رضا شهابی
۱۲- محسن ميردامادی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016