سه شنبه 9 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جزايری: مجدداً شاهد تحرکات ضدانقلابی عده‌ای زير چتر آزادی مطبوعات هستيم

ایسنا ـ معاون ستادکل نيروهای مسلح با اشاره به سناريوها و نقشه‌های جديد جبهه استکبار عليه انقلاب و ملت ايران، تاکيد کرد: دشمنی آمريکا با ايران، اگر صد سال ديگر به طول بيانجامد، مردم ما قد خم نخواهند کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايری با اشاره به پاره‌ای اسناد مربوط به اتاق‌های فکر آمريکا و رژيم صهيونيستی که دلالت بر به نتيجه رسيدن "فشار" بر جمهوری اسلامی ايران دارد، گفت: از آنجا که تئوری‌پردازان و سياست‌مداران جبهه خصم درک درستی از مديريت جامعه اسلامی مبتنی بر مدل ولايت فقيه ندارند، از ديرباز بر اين اعتقاد بوده‌اند که خواهند توانست جمهوری اسلامی ايران را در اثر فشار به زانو در آورده و به تغيير رفتار وادار سازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر درماندگی اتاق‌های فکر و انديشکده‌های آمريکايی و صهيونيستی و اروپايی برای ارائه پاسخی روشن در برابر راز ماندگاری جمهوری اسلامی ايران، با وجود بيش از سه دهه فشار چند لايه، افزود: نبرد ما با استکبار جهانی، موضوعی اساسی و در چارچوب آموزه‌های دينی، مستمر و هميشگی است و نتيجه قطعی آن از پای درآمدن جبهه استکبار است و مردم ما در اين رهگذر کمترين ترديدی نداشته و پيروز اين مصاف تاريخی خواهند بود.

جزايری با بيان اينکه "آمريکا از دو منظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محکوم به شکست برابر جمهوری اسلامی است"، گفت: روند ساختار درونی قدرت در دولت آمريکا در مواجهه با ديدگاه‌های جديد مانند نفی سلطه‌گری و نيز رشد طرفداران جدايی ايالات اين کشور و ده‌ها مسأله مهم ديگر از يک سو و بن‌بست ليبرال دموکراسی از سوی ديگر، سرنوشت شوم فروپاشی آمريکا را در پی خواهد داشت. در حالی که در مقابل، هرچه می‌گذرد ساخت درونی قدرت در جمهوری اسلامی از استحکام بيشتری برخوردار می‌شود.

معاون ستادکل نيروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: طی ۳۴ سال گذشته برای جمهوری اسلامی ايران حوادث و رويدادهای متنابهی پيش‌آمده که برخی از آنها چه بسا مسير حرکت يک کشور و جامعه را دگرگون می‌سازد، اما ايران اسلامی از گذر در اين حوادث نه تنها دچار اضمحلال و خستگی نشد، بلکه بيش از ۱۰ برابر عمر انقلاب، تجربه‌اندوزی و عبرت‌آموزی بدست آورده است.

وی با تاکيد بر اينکه "يکی از علت‌های عصبانيت و خشم ديوانه‌وار استکبار از ملت ايران همين پايداری و مقاومت است"، خاطرنشان کرد: از نکات حائز اهميت ديگر آن است که با وجود برخی رخنه‌ها و هماهنگی‌ها ميان دشمن خارجی و ضد انقلاب داخلی، همواره از سوی ملت بصير ايران اسلامی دست رد به سينه اپوزسيون زده شده است که نمونه‌ای بارز آن در اواخر دهه ۷۰ و نيز فتنه ۸۸ به وضوح قابل مشاهده و بازخوانی است.

رئيس ستاد تبليغات دفاعی کشور با اشاره به اينکه "اين روزها مجدداً شاهد تحرکات ضد انقلابی و ضد اسلامی عده‌ای زير چتر به اصطلاح آزادی سخن و آزادی مطبوعات و رسانه‌ها هستيم"، افزود: سياست‌گذاران، برنامه‌ريزان و مجريان اين غائله جديد، بازماندگان ضد انقلاب و طرفداران سکولاريسم ولائيسم و نيز وابستگان به بيگانه هستند که در گذشته باناکامی روبه‌رو شدند و بار ديگر مترصد زدن ضربه به بنيادهای اصل انقلاب و نظام هستند و در نتيجه بايد مراقب تحرکات اين دسته از افراد و گروه‌ها بيش از گذشته باشيم.

جزايری با تاکيد بر اينکه "راهبرد اصلی دشمن يعنی استکبار جهانی، فرهنگ‌زدايی از جامعه است"، گفت: ابرسرمايه‌داری جهانی و صهيونيسم، اسلام‌خواهی، باورهای دينی و ملی در ايران و معنويت‌جويی در آموزه‌های مکتب را به عنوان نقطه کانون قدرت نرم جمهوری اسلامی ايران دانسته و تضعيف آن را برای کسب پيروزی خود لازم می‌دانند.

معاون ستادکل نيروهای مسلح افزود: غربی‌ها در اين عمليات، بنيان‌های دينی، ملی، فرهنگی و معنوی را با انواع تاکتيک‌ها مورد هجمه قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند با گسترش ابتذال و لمپنيسم، تغيير ذائقه فرهنگی - اجتماعی، جابجايی ارزش‌ها، ترويج سبک زندگی غربی به جای مدل اسلامی و گسترش اباحه‌گری و سست کردن نظام خانواده، جامعه اسلامی را با استحاله و فروپاشی ارزش‌ها دچار کنند.

وی با بيان اينکه "مجری و بازيگران و بازی‌خوردگان اين صحنه، داخلی هستند"، اظهار کرد: مقابله و برخورد جدی با کارگزاران اين پروسه ضد مردمی بايد در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار‌ گيرد.

جزايری در ادامه گفت:‌در دهه نخست انقلاب تلاش‌های آمريکا و متحدان شيطان بزرگ از طريق جنگ سخت به جايی نرسيد و با ناکام ماندن آرزوها و ايده‌هايشان به جنگ نرم روی آورد‌ه‌اند و در تلاش هستند در اين کارزار بزرگ و نهايی، سنگرهايی را فتح کنند. با وجود مزدوران دشمن در داخل که با همه توان در عرصه‌های نرم مثل کودکستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها به جنگ با نظام اسلامی برخاسته‌اند، هوشياری مردم و مسئولان و بويژه فرهيختگان جامعه، طعم تلخ شکست را به دشمن خواهد چشاند.

معاون ستادکل نيروهای مسلح در پايان تاکيد کرد: مبارزه و دفاع ما در برابر دشمن تا فروپاشی جبهه خصم ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016