پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکايتنامه ۲۶ زندانی بند ۳۵۰ اوين به دادستان

در شکايتنامه ۲۶ تن از زندانيان بند ۳۵۰ که در تاريخ ششم ارديبهشت به دادستان تهران ارسال شده آمده است: "متاسفانه تمام کسانی که قانونا مکلف به ارائه گزارش و تاييد صدمات وارده هستند، خود با علم و آگاهی کامل و از روی عمد با مباشران که مظنونان جرم، مشارکت و معاونت کرده و در مقابل خواسته های زندانيان سکوت می نمايند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ ۲۶ تن از زندانيان بند ۳۵۰ که در حادثه ۲۸ فروردين ماه مضروب يا مجروح شده بودند ضمن گزارش اعلام جرم، با استناد به برخی از مواد قانونی، مجازات آمران و مسببان حادثه را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، در اين شکايتنامه که در تاريخ ششم ارديبهشت خطاب به دادستان تهران ارسال شده آمده است: “متاسفانه تمام کسانی که قانونا مکلف به ارائه گزارش و تاييد صدمات وارده هستند، خود با علم و آگاهی کامل و از روی عمد با مباشران که مظنونان جرم، مشارکت و معاونت کرده و در مقابل خواسته های زندانيان سکوت می نمايند”.

امضاکنندگان اين شکايتنامه ضمن بر شمردن گزارش ها و مستندات متعددی که از سوی زندانيان و خانواده های ايشان به مسولان ارائه شده است، تصريح می کنند: “مسلما هر انسان منصفی می پذيرد که علت عدم رسيدگی به وضع مصدومان، عدم ثبت آثار جرم و عدم اجازه ملاقات با افراد و نمايندگان پيگير موضوع و مسئولان بی طرف کشوری بوده است. در اين مدت ۱۰ روز چيزی جز اتلاف وقت جهت بهبودی مصدومان و از بين رفتن آثار و علائم ضرب و جرح صورت نگرفته است.”

در اين مدت حتی پزشکان حاضر در بهداری زندان اوين نيز حاضر به ثبت ميزان صدمات زندانيان در پرونده پزشکی يا اعزام آنها به مراکز درمانی (جز دو مورد) شده اند.

گفتنی است در اين شکايتنامه اعمال مسئولان و افراد درگير در اين تهاجم بر خلاف اصولی از قانون اساسی و نيز موادی از قانون آيين دادرسی کيفری، آيين نامه سازمان زندان ها و قانون رسيدگی به تخلفات اداری دانسته شده و زندانيان آسيب ديده تاکيد کرده اند که بر اساس مواد ۱۲۵، ۱۲۶، ۵۷۰، ۵۷۴، ۵۷۶، ۶۰۴، ۶۰۵ و ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی خواستار مجازات مرتکبان هستند و يادآور شده اند که طبق مواد ۲ و ۳ قانون مجازات، اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی بوده و جرم و قابل مجازات است.

اسامی زندانيان آسيب ديده و شاکيان به شرح زير است:

مهرداد آهن خواه
اسدالله اسدی
وحيد اصغری
اکبر امينی ارمکی
اسماعيل برزگری
عماد بهاور
اميد بهروزی
سروش ثابت
امين چالاکی
سعيد حائری
داور حسينی وجدان
مهدی خدايی
ياشار دارالشفاء
محمد داوری
امير دوربين قاضيانی
هوتن دولتی
عليرضا رجايی
سيدحسين رونقی ملکی
مصطفی ريسمان باف
مصطفی عبدی
مسعود عرب چوبدار
سهيل عربی
فرشيد فتحی
پيمان کاس نژاد
مجيد محمدی معين
آرش همپای


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016