دوشنبه 15 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در ديدار نوروزی مصلحی و احمدی‌نژاد چه گذشت

مصلحی: مشايی را درپستو بگذاريد
ناگفته‌های وزيرسابق اطلاعات از دستگيری ريگی و خانه‌نشينی احمدی‌نژاد

مصلحی درباره ديدار خصوصی خود با احمدی‌نژاد گفت: يکی از حرف‌هايم به احمدی‌نژاد اين بود که مريد و مريدبازی هم حدی دارد و مشايی را هر مقامی دارد بايد در پستو بگذاريد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، بعد از تعطيلات نوروز حجت‌الاسلام حيدر مصلحی وزير سابق اطلاعات و محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور سابق کشورمان در ساختمان ولنجک با يکديگر ديدار و گفت‌وگو کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار نوروزی مصلحی ضمن انتقاد از رويه رئيس جمهور در حمايت از رحيم مشايی صحبت‌های صريحی در اين باره با احمدی‌نژاد مطرح کرده است.

وزير سابق اطلاعات ضمن تاييد اين خبر درباره بخشی از جزئيات ملاقاتش با احمدی نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «ما بالاخره با احمدی‌نژاد رفيق بوديم و من قبل و بعد از عيد به او سر زدم و با وی صحبت کردم؛ يکی از حرف‌هايم اين بود که مريد و مريدبازی هم حدی دارد و مشايی هر مقام معنوی هم که دارد وی را در پستو بگذاريد اما احمدی‌نژاد همان حرف هميشگی که مشايی يعنی من و من يعنی مشايی را تحويلم داد.»

وزير سابق اطلاعات همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا احمدی‌نژاد برای انتخابات آينده برنامه‌ای دارد يا خير گفت: اطلاعی ندارم.

گفتنی است حجت‌الاسلام حيدر مصلحی در اولين گفت‌و‌گوی تفصيلی خود پس از دوران وزارتش با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به تشريح ناگفته‌هايی از چگونگی برنامه‌ريزی برای دستگيری عبدالمالک ريگی پرداخت.

وی در ادامه اين مصاحبه ضمن بيان پروسه امنيتی که در دولت دهم در اطراف احمدی‌‌نژاد شکل گرفته بود، به بيان نکات جالب و منتشر نشده‌ای از دوران خانه‌نشينی محمود احمدی‌نژاد و ماجرای عزل خود پرداخت.

وزير سابق اطلاعات در اين گفت‌و‌گو به بيان نکات جالبی از بازديد رهبر معظم انقلاب از وزارت اطلاعات در دوران مسئوليتش پرداخت و درباره حساسيت رهبری در مباحث اطلاعاتی و امنيتی صحبت‌های منتشر نشده‌ای را بازگو کرد.

مصلحی در اين مصاحبه به بازخوانی رهبری خاتمی در فتنه ۸۸ و نقش‌آفرينی سرويس‌های اطلاعاتی در اين زمينه پرداخت و تاکيد کرد: اصلاح‌طلبان با تنزل دادن فتنه به يک جنجال سياسی درصدد بازگشت بدون هزينه هستند.

وی همچنين در اين مصاحبه اظهارات احمدی‌‌نژاد درباره تاثير پيامک خبرگزاری فارس در آشفتگی بازار سکه و ارز را «فضاسازی» رئيس‌جمهور سابق توصيف کرد.

گفت‌و‌گوی خواندنی خبرنگاران فارس با حجت‌الاسلام مصلحی وزير سابق اطلاعات به زودی در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016