سه شنبه 16 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: تبديل حبس به مجازات نقدی برای تخلفات مطبوعاتی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از سياست مشترک قوه قضائيه و دولت برای تبديل مجازات‌های حبس به مجازات‌های نقدی برای تخلفات مطبوعاتی خبر داد. وی همچنين از اظهار نظر در رابطه با انتصاب مختارپور به عنوان دبيرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشيه رونمايی از کتاب «بهار کتاب» و نيز تمبر نمايشگاه کتاب تهران در محل برگزاری اين نمايشگاه، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال خبرنگار مهر که آيا صحت دارد در لايحه مالکيت فکری، مجازات حبس برای خبرنگارانی که مرتکب تخلفات مطبوعاتی می‌شوند، از بين رفته است؟ گفت: اصولا سياست قوه قضائيه و همچنين سياست دولت اين است که حداقل مجازات‌های حبس را به مجازات‌های نقدی تبديل کنند اين امری است که همه با آن موافق هستند که اگر تخلفی صورت گيرد مجازات‌های نقدی جايگزين مجازات‌های حبس بشود و اين مناسب‌تر بشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنين ارزيابی خود را از نمايشگاه امسال کتاب تهران اينگونه بيان کرد: فکر می‌کنم تعداد عناوين عرضه شده در نمايشگاه امسال چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی بيشتر از سال گذشته باشد و به همين دليل اقبالی درخور توجه از سوی مردم به اين نمايشگاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آمار فروش ناشران هم بسيار بالاست و کليه ناشرانی که شرکت کرده‌اند چه موسسات دولتی و چه خصوصی از وضعيت فروششان راضی بوده‌اند و اين در حالی است که قيمت کتاب هم چندان پايين نيست. کارهای ارزنده‌ای در نمايشگاه امسال صورت گرفته از جمله ايجاد غرفه خليج فارس، غرفه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، غرفه ترجمه با نمايشگاه بيش از هشت هزار عنوان همه از بخش‌های جانبی نمايشگاه کتاب تهران است.

جنتی در عين حال مردم را بهترين قاضی برای دادن نمره به نمايشگاه امسال کتاب تهران دانست و گفت: من فکر می‌کنم مردم بهترين داور هستند که درباره نمايشگاه کتاب نظر بدهند کتاب چه اندازه با گذشته تفاوت کرده است، اما مردم اين را بدانند که همکاران ما در وزارت ارشاد از چندماه قبل تاکنون زحمات زيادی را متحمل شده‌اند و اميدوارم اين زحمات بتواند در جهت اهداف نمايشگاه موثر باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اين سوال که آيا طلب ناشران خارجی از نمايشگاه‌های قبلی کتاب تهران پرداخت شده است يا خير؟ گفت: گره کوچکی وجود دارد بين بانک مرکزی و عامل و اين مساله در شرف حل شدن است ان‌شاءالله که مساله حل شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت اجرايی نشدن قانون معافيت مالياتی کتابفروشان گفت: تا جايی که من پيگيری کرده‌ام برای اين کار قوانين مربوطه بايد اصلاح شود جراکه وزارت اقتصاد و امور دارايی کتاب فروشان را جزو صنوف تلقی می‌کند و لذا مشمول قانون اصناف می‌شوند که بايد ماليات بپردازند. جنتی همچنين با تاکيد بر اينکه تمامی آثاری که در نمايشگاه امسال کتاب تهران عرضه شده‌اند، دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند بر لز وم حفظ ارزش‌ها آرمان‌های انقلاب اسلامی و توجه ويژه به اين مساله تاکيد و ابراز اميدواری کرد مخاطبان از نمايشگاه بهره کافی را ببرند.

جنتی درباره ارزيابی‌اش از نحوه اطلاع‌رسانی نمايشگاه کتاب تهران به ويژه از رسانه‌های تصويری گفت: اکثر شبکه‌های صداوسيما در نمايشگاه حضور داشته‌اند و برنامه‌هايی که اختصاصا به کتاب می‌پردازند، بيشتر روی نمايشگاه کتاب متمرکز شده‌اند و لازم است من از همين طريق از رسانه‌ها شبکه‌های صداوسيما تشکر کنم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره اينکه امسال چه تعداد خبرگزاری مجوز خواهند گرفت، گفت: هر يک از خبرگزاری‌ها که واجد شرايط باشند اما مجوز فعاليت می‌گيرد ولی بايد واقعا شرايط را داشته‌اند يک خبرگزاری شاخه‌های خبری مختلفی دارد که بايد اين موارد را لحاظ کنند.

جنتی همچنين در پاسخ به خبرنگار مهر درباره خبر انتصاب مختارپور به عنوان دبيرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بيان اينکه من فقط به سئوالاتی که در رابطه با نمايشگاه کتاب باشد پاسخ می دهم از اظهار نظر در اين طمينه خودداری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016