سه شنبه 16 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستور روحانی برای توقف فيلتر "واتس آپ"

فرارو - وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با بيان اينکه دولت موافق مسدود کردن و بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نيستند و در کشور جايگزين ندارند نيست، گفت: دستور توقف فيلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" که از سوی کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه اعلام شده، توسط رئيس جمهور صادر شده است.

محمود واعظی در پاسخ به پرسش مهر، در واکنش به اظهارات دبير کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه درباره فيلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" مبنی بر اينکه رئيس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعيين مصاديق شود اظهار داشت: وظيفه دبير کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه، دبيری يک کارگروه است و وظيفه اش اين نيست که برای شخص رئيس جمهور و برای شورايعالی فضای مجازی که هيچ ارتباطی با اين کارگروه نداشته و يک مجموعه بالادستی است تعيين تکليف کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد وظيفه کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ اين است که از سياستگذاريهايی که شورايعالی فضای مجازی انجام می دهد تبعيت کند.

واعظی در مورد وضعيت استفاده از شبکه های اجتماعی در داخل کشور و تصويب مسدود کردن سرويس "واتس آپ" گفت: برای اپليکيشن های موبايلی و شبکه های اجتماعی تاکنون هيچ تصميمی گرفته نشده است تنها در اسفندماه سال ۹۲ کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ، بحث مسدودسازی سرويس "واتس اپ" را مطرح کرد که همين طور که قبلا هم گفتم نقصانی در رای گيری به وجود آمد.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکيد براينکه دولت موافق بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نيستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه ای نمی زنند نيست، افزود: تا زمانی که جايگزينی برای اين شبکه ها در کشور نداشته باشيم دولت موافق مسدود کردن آنها نيست.

وی خاطرنشان کرد: به همين دليل موضوع فيلتر شبکه های اجتماعی و فيلتر "واتس آپ" در شورايعالی فضای مجازی مطرح شد و رئيس جمهور به عنوان رئيس اين شورا دستور داد که اين موضوع متوقف شود و اين کار انجام نشود.

گفتنی است، در پی تصويب فيلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" و اظهارات وزير ارتباطات در خصوص عدم اجرای اين مصوبه به دليل دستور رئيس جمهور، روز گذشته دبير کميته تعيين مصاديق محتوای مجرمانه گفت: رئيس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعيين مصاديق شده و صلاحيت قانونی تصميم‌گيری در مورد شبکه‌های اجتماعی را از اين کارگروه سلب و آن را بر عهده شورايعالی فضای مجازی قرار دهد.

به گزارش فرارو، هفته گذشته دبير کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه با اعلام خبر فيلتر شدن نرم افزار تلفن همراه واتس آپ گفت: يکی از دلايل تصويب فيلتر شدن واتس آپ از سوی کارگروه، خريد اين نرم افزار توسط «زاکر برگ» مدير آمريکايی صهيونيستی سايت فيلتر شده فيس بوک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016