سه شنبه 16 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پشت‌پرده جلسه کميته فيلترينگ درباره «واتس‌آپ»

مهر ـ وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسه تعيين تکليف برای فيلترينگ شبکه اجتماعی واتس اپ يکی از نمايندگان سابق دولت در کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه، برای خداحافظی رفته بود، اما بجای نماينده دولت در اين کارگروه رای مثبت به فيلترينگ شبکه اجتماعی واتس اپ داد که دولت در اين زمينه اعتراض خود را به اين موضوع اعلام کرده و از نظر ما اين مصوبه دارای نقصان است.

به گزارش مهر، محمود واعظی امروز بعد از ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به ابهامات موجود در زمينه فيلتر شبکه اجتماعی واتس اپ گفت: در اين کارگروه شخصی که سمتش تغيير کرده بود و برای خداحافظی از اعضای کارگروه تعيين مصاديق به آنجا رفته بود و قاعدتا اختياری برای رای نداشت، رای مثبت خود را در زمينه فيلترينگ اين شبکه اجتماعی داد. که وزير اين مجموعه زمانی که موضوع را فهميد کتبا به رئيس جمهور و نيز کارگروه تعيين مصاديق مراتب را اعلام کرد و تاکيد کرد که رای وزير برای فيلتر اين شبکه اجتماعی منفی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با بيان اينکه اين موضوع را کارگروه تعيين مصاديق نپذيرفت، تصريح کرد: به همين دليل اين موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و با وجود يک ساعت بحث و تبادل نظر رئيس جمهور به عنوان رئيس شورا مقرر کرد که اين مصوبه فعلا انجام نشود تا اينکه در کميسيون های مختلف مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی قرار گيرد و هم برای اين موضوع تصميم گيری نهايی شود و هم در مورد سياست گذاری در زمينه شبکه های اجتماعی تصميم گيری نهايی صورت گيرد.

وی با تاکيد بر اينکه آنچه در شورای عالی فضای مجازی تصميم گيری می شود، برای وزارت ارتباطات، کارگروه تعيين مصاديق و ساير دستگاه ها لازم‌الاجرا است، گفت: چنانچه کارگروه موضوعی را تصويب کند و به وزارت ارتباطات ابلاغ کند ما آن را اجرايی می کنيم مگراينکه شورای عالی فضای مجازی نظر ديگری داشته باشد و آنچه را که شورا تصميم می گيرد، برای ما اولويت دارد.

واعظی در مورد رفع فيلتر ساير شبکه های اجتماعی نيز گفت: اين موضوع بستگی به سياست های کارگروه تعيين مصاديق دارد و نظر شورای عالی فضای مجازی فعلا راجع به سياستگذاری در حوزه شبکه های اجتماعی و به طور خاص موضوع فيلترينگ واتس اپ بوده است.

اظهارات عضو کميته فيلترينگ در مورد تصويب واتس اپ
در همين حال رمضانعلی سبحانی فر، عضو کميته تعيين مصاديق فيلترينگ نيز در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه سياستگذاری فضای مجازی برعهده شورای عالی فضای مجازی است و کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ تصميم گيری در اين حوزه را برعهده دارد، در مورد تصميم برای فيلترينگ شبکه اجتماعی واتس اپ گفت: در روز رای‌گيری دو نفر از يک وزارتخانه دولتی با يک رای در جلسه بودند که بر اين اساس اختلافی در تصميم گيری نهايی ايجاد شد.

وی با بيان اينکه از مجموع ۶ رای دولت در زمينه فيلتر واتس آپ يک رای مثبت و موافق فيلترينگ بود، گفت: اين يک رای هم اکنون جای شبهه دارد.

به گفته سبحانی فر شبهه ايجاد شده به دليل اين بود که از يک وزارتخانه دو نماينده در جلسه حضور داشتند که حکم نفر جديد با وجودی که صادر شده بود، اما ابلاغش به دست دادستانی نرسيده بود و بر اين اساس رای يکی از دو نفر از اين وزارتخانه مورد قبول واقع شد که رای مثبت در فيلتر اين شبکه اجتماعی بود.

عضو کميته تعيين مصاديق فيلترينگ با اشاره به رای مثبت خود در زمينه فيلتر شبکه اجتماعی واتس اپ اضافه کرد: در حوزه استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی مشکلی وجود ندارد، اما موافق شبکه های اجتماعی خارجی که بخش هايی از آنها با مسائل سياسی و اجتماعی ما در تضاد هستند، نيستيم. بر اين اساس، کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ اين شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت نياز تصميم به فيلتر کردن آنها می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016