یکشنبه 21 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت خانه در تهران متری چند؟

دنيای اقتصاد - شواهد در بازار مسکن فعلی حاکی از اين مساله است که هم‌اکنون متقاضيان نسبت به قيمت مسکن حساس شده‌اند به طوری که اين روزها در پی مراجعات خريداران به بازار مسکن خريدو فروشی صورت نمی‌گيرد، بلکه فقط نوسان قيمت پيگيری و مورد سوال واقع می‌شود. با اين تفاسير متقاضيان بازار مسکن فقط کاهش قيمت مسکن را امری طبيعی می‌دانند و با نزول قيمت تصميم قطعی به خريد خواهند گرفت در غيراين صورت آنها از بازار مسکن با شرايط فعلی قيمت‌ها خريد نخواهند کرد. اين موضوع گوشزدی است که در حال حاضر اغلب خريداران در بازار مسکن در مراجعه به بنگاه‌های املاک به مشاوران عنوان می‌کنند. از سوی ديگر گران شدن اوراق وام خريد ۳۵ ميليون تومانی مسکن طی هفته گذشته به طور يقين بر کسادی و بی‌رونقی بيشتر بازار تاثيرگذار خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با گران شدن اوراق وام خريد مسکن آن دسته از خريدارانی هم که تنها مشتريان وام ۳۵ ميليون تومانی بودند يعنی خريداران سوئيت يا واحدهای متراژ کوچک و قديمی‌ساز هم‌اکنون از بازار معاملات مسکن خارج می‌شوند و رونق نيمه جانی که بازار مسکن از بابت اين دسته از خريداران برخوردار بود را از دست خواهد داد.زمانی که بازار مسکن با رونق کامل يا حتی رونق جزئی همراه باشد، امکان صعود قيمت‌ها وجود دارد، اما زمانی که در بازار معاملات خبری از رونق نباشد به طور ۱۰۰ درصد نه تنها خبری از رشد قيمت‌ها نخواهد بود، بلکه قيمت با سير نزولی روبه‌رو خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016