سه شنبه 23 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست عجیب ۱۰۰ نماينده مجلس برای حضور دو تيم مذاکره کننده جليلی و ظريف در جلسه‌ غيرعلنی مجلس

فرارو - يکصد نماينده مجلس طی نامه‌ای به علی لاريجانی خواستار حضور تيم مذاکره کننده سعيد جليلی و ظريف در جلسه‌ "غير علنی" مجلس برای بررسی توافق ژنو شدند.

عليرضا منادی عضو هيات رئيسه مجلس درباره درخواست اين نمايندگان گفت: «اين موضوع در جلسه امروز هیأت رئيسه مجلس مطرح و بحث‌های اوليه پيرامون آن صورت گرفت و بررسی‌های بيشتر در مورد انجام و چگونگی انجام آن در جلسات بعدی هیأت رئيسه مجلس انجام خواهد شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که روز گذشته حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه دعوت به مناظر هسته ای ميان عباس عراقچی و علی باقری مذاکره کنندگان ارشد تيم ظريف و جليلی را رد کرده بود.

قشقاوی گفت: «در آيين نامه مجلس چيزی تحت عنوان مناظره نداريم و تا کنون نيز سابقه نداشته که در کميسيون و صحن علنی مناظره شکل بگيرد.»

مذاکرات هسته ای ايران و گروه ۱+۵ به مرحله حساس خود رسيده است و روز چهاشنبه در وين مذاکرات ادامه پيدا می کند.

بنا به گفته عباس عراقچی در اين دور از مذاکرات دو طرف وارد نگارش پيش نويس توافق نهايی می شوند.

در چنين شرايطی طرح مسائلی همچون برگزاری مناظره ميان دو تيم هسته ای ايران عجيب و سوال برانگيز است.

از نکات جالب توجه اين است که۱۰۰ نماينده خواستار برگزاری جلسه به صورت غير علنی هستند. موضوعی که مسئله را پيچيده و حتی مشکوک می کند.

اگر نمايندگان خواستار حضور دو تيم مذاکره کننده هسته ای در صحن علنی مجلس بودند شک و شبهه درباره آن کمتر بود. اما دعوت به حضور در جلسه غير علنی سوالاتی را در اذهان ايجاد می کنند.

چرا که اگر دو تيم مذاکره کننده به صورت علنی در مجلس حضور پيدا کنند مفاد آن بی کم و کاست در اختيار مردم قرار می گيرد ولی اگر غير علنی باشد ممکن است مورد بهره برداری گروه های سياسی خاص قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016