چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"چهارشنبه دشوارترين روز مذاکرات اتمی ايران"

تهران - ايرنا - راديو فرانسه گفت: مذاکرات امروز (چهارشنبه) و احتمالا روزهای بعدی از دشوارترين دور مذاکرات اتمی ايران و گروه ۱+۵ يک خواهد بود.

به گزارش ايرنا، اين راديو در گزارشی به شرح زير افزود: دور چهارم اين مذاکرات امروز آغاز خواهد شد.

راديو فرانسه ادامه داد: محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران و تيم مذاکره کننده هسته ای اين کشور برای شرکت در اين مذاکرات در وين حضور دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين راديو به نقل از ناظران گزارش داد که مذاکرات فردا و احتمالا روزهای بعدی از دشوارترين دور مذاکرات اتمی خواهد بود که قرار است زمينه تهيه يک توافق نامه نهايی ميان ايران و غرب بر سر برنامه اتمی تهران را فراهم کند.

با اين حال سوزان رايس مشاور امنيت ملی رييس جمهوری آمريکا گفته است در صورتی که آمريکا در دور جديد مذاکرات نسبت به ماهيت غير نظامی برنامه اتمی ايران اطمينان حاصل نکند هيچ توافق نهايی صورت نخواهد گرفت.

در اظهارات مشابه لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه نيز گفت: پاريس دور جديد مذاکرات هسته ای با تهران بسيار هوشيار خواهد بود.

او بار ديگر تاکيد کرد فرانسه مخالف بهره مندی ايران از انرژی صلح آميز هسته ای نيست اما با دستيابی به سلاح اتمی مطلقا مخالف است.

سوزان رايس مشاور امنيت ملی آمريکا نيز تاکيد کرده است که دولت واشنگتن مايل نيست فرصت حل ديپلماتيک برنامه اتمی ايران را از دست بدهد هر چند برای حل اين بحران به کلمات و اظهارت بسنده نخواهد کرد.

وزير امور خارجه فرانسه همانند مقام های ايران دور جديد مذاکرات را دشوار و پيچيده توصيف کرده است.

وزير امور خارجه ايران نيز پيش از عزيمت به وين گفته بود که بر سر ۵۰ درصد موارد اختلاف ميان دو طرف توافق صورت گرفته است اما اگر دو درصد از موارد اختلاف به قوت خود باقی بمانند توافق نهايی ميان ايران و قدرت های جهانی صورت نخواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016