چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دست‌کم ۲۰۱ کارگر در انفجار معدنی در ترکيه کشته شدند

turkeymineexplostion200d.jpg
راديو فردا ـ دست‌کم ۲۰۱ نفر در انفجاری که در يک معدن ذغال‌سنگ در شهر «سما» در غرب ترکيه رخ داده کشته شده و صدها نفر همچنان در آن گير افتاده‌اند؛ عمليات امداد همچنان ادامه دارد و اين احتمال وجود دارد که شمار کشته‌شدگان افزايش پيدا کند.

در مجموع بنا بر گزارش‌ها ۷۸۷ معدنچی در اين معدن مشغول به کار بوده‌اند و شمار کشته‌شدگان طی ساعت‌های گذشته افزايش پيدا کرده است.


خبرگزاری فرانسه می‌گويد ۴۰۰ نفر هنوز در داخل معدن هستند.

وب‌سايت روزنامه حريت، چاپ ترکيه، شمار کسانی که پس از انفجار در معدن گير افتاده‌اند را از قول امدادگران ۲۰۰بيش از نفر عنوان کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک مقام محلی نيز به شبکه «سی‌ان‌ان ترک» گفته است ۷۵ نفر از معدنچيان در اين سانحه زخمی شده‌اند.

حريت از قول رئيس پيشين اتحاديه معدنچيان ترکيه حادثه رخ داده در ۲۳ ارديبهشت ماه در اين معدن خصوصی را «بدترين قتل در محل کار» ناميده است.

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه، که قرار بود به آلبانی سفر کند، سفر خود را متوقف کرده و در سخنانی تلويزيونی گفته است «عمليات امداد بالافاصله پس از با خبر شدن از آن آغاز شد».

حزب اصلی اپوزيسيون در پايان ماه ميلادی آوريل (دو هفته پيش) در پارلمان آن کشور خواستار بررسی وضعيت سوانح مربوط به محل کار در «سما» شده بود.

حزب حاکم اين پيشنهاد را رد کرده بود.

بدترين فاجعه مربوط به حوادث معدن در ترکيه، طی سال‌های اخير به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد؛ وقتی در پی انفجار گاز دست‌کم ۲۷۰ نفر کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016