سه شنبه 30 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير محبيان: احمدی نژاد هوشمندانه با جبهه پايداری بازی می کند

امير محبيان به روزنامه اعتماد گفت:

*بزرگ‌ترين مشکل جبهه پايداری نخست آن است که برچسب تندروی برآنها چسبيده و نمی‌توانند از آن خلاص شوند. دوم آنکه ميان جليلی و احمدی‌نژاد در نوسانند ولی فعلا چون مرغ سرکنده به اين سو و آن سو می‌پرند ولی در واقع هدف دقيقی نداشته و هدفشان فقط مخالفت است و بس. البته افراد صادق و علاقه‌مند به انقلاب در ميان آنان کم نيست ولی آنها هم سوار کشتی بدون قطب نمای پايداری هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*احمدی‌نژاد با هوشمندی با پايداری بازی می‌کند و نهايتا می‌کوشد آنها را مثل کاتاليزور به‌کار گيرد يعنی در فعل و انفعالات هستند ولی در نتيجه نخواهند بود. از آن طرف پايداری هم هنوز درگير خاطرات دوران احمدی‌نژاد است. نزديکی مشايی و احمدی‌نژاد در ظاهر برای پايداری‌ها کمی غيرقابل تحمل بود، اما به هر حال جايگزينی برای او در برنامه‌هايشان نمی‌بينند. به همين دليل نمی‌توانند او را از پس‌زمينه ذهنی خود پاک کنند و فکر هم می‌کنند که گزينه‌هايشان تا اينجا همچون کامران باقری لنکرانی و سعيد جليلی هم نتوانسته‌اند پتانسيل لازم برای اجماع را از خود نشان دهند.

*پايداری می‌داند اگر لحظه‌يی بايستد اختلافات درونش شعله می‌کشد لذا برای ديده نشدن اختلاف‌ها فقط با فرياد‌های سياسی می‌دود. پايداری اگر لحظه‌يی بايستد حداقل به سه گروه تقسيم می‌شود. به فريادهای پايداری نبايد گوش داد، بسياری از فريادها از ترس و نگرانی است نه از سر شجاعت!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016