چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نگران کننده آيت مهرعلی بيگلو در ۳۶مين روز از اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا – آيت مهرعلی‌بيگلو زندانی سياسی هويت طلب زندان مرکزی تبريز ۳۶مين روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر می‌گذارد و در شرايط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، آيت مهرعلی‌بيگلو، از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردين ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به تهديد، احضار و دستگيری اعضای خانواده‌های زندانيان سياسی و نيز آزار و اذيت مضاعف آنان از جمله تبعيد زندانيان سياسی، عدم موافقت با انتقال زندانيان سياسی به شهر محل سکونتشان، تفتيش منازل زندانيان به طرزی خشن و ايجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نيز عدم اعطای مرخصی به زندانيان سياسی دست به اعتصاب غذا زده است.

اين فعال سياسی آذربايجانی در دانشگاه گيلان در مقطع کار‌شناسی در رشته مديريت صنعتی تحصيل کرده و در همين رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد از دانشگاه تربيت مدرس فارغ التحصيل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او آخرين بار در دی ماه ۱۳۹۱ بازداشت شد و اکنون دوران محکوميت خود را می‌گذراند. وی به ۸ سال حبس به اتهام تشکيل گروه غير قانونی و يک سال حبس به اتهام تبليغ عليه نظام (مجموعا ۹ سال) محکوم شده است.

آيت مهرعلی‌بيگلو به همراه ۴ نفر ديگر از هم فکرانش به نامهای لطيف حسنی، شهرام رادمهر، محمود فضلی و بهبود قليزاده در ارديبهشت ۱۳۹۲ در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبريز به رياست قاضی باقرپور محاکمه شده و چند روز بعد حکم محکوميت وی صادر شد که حدود يک ماه بعد نيز حکم عينا در دادگاه تجديدنظر تاييد شد.

يکی از نزديکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «اين ۵ نفر که خواستار اعاده دادرسی با استناد به ماده ۱۸ قانون دادگاههای عمومی و انقلاب بودند در اعتراض به عدم دريافت لايحه اعتراضی آن‌ها و عدم رسيدگی به آن به مدت ۲۸ روز اعتصاب غذا کردند که در زمان اعتصاب طی شرايط دشوار به زندان رجايی شهر کرج تبعيد شدند و علی رغم مراجعات مکرر خانواده‌ها جهت بازگردانيدن زندانيان به زندان تبريز مدت ۶ ماه در زندان رجايی شهر کرج بودند که در اين مدت خانواده‌ها با توجه به عدم حق تماس تلفنی زندانيان در رجايی شهر ناچار به طی مسافت طولانی برای کسب اطلاع از وضعيت زندانيان خود بودند.»

وی در ادامه بيان داشت: «اکنون چند ماه است که به زندان تبريز انتقال داده شده‌اند و طی اين چند ماه امکان ملاقات حضوری اصلا وجود نداشته است. دليل اعتصاب آيت اعتراض به اعمال فشار به خانواده‌های زندانيان سياسی و ايجاد مشکل برای آنهاست. از جمله ايجاد رعب و وحشت در زمان ورود به منزل و جستجوی منزل و دستگيری، بازجويی و احضار خانواده‌های زندانيان سياسی به اداره اطلاعات و عدم اعطای مرخصی به زندانيان سياسی و عدم موافقت با انتقال زندانيان سياسی به محل سکونت آنهاست.»

اين منبع همچنين گفت: «او قبلا در ۲۱ آذر سال ۱۳۸۱ در شهرستان شبستر (استان آذربايجان شرقی) در مراسمی که بر سر مزار دکتر زهتابی (مورخ) برگزار شده بود دستگير و به مدت يک ماه در بازداشت بود که بعدا طی محاکمه به يک سال حبس تعليقی محکوم شد.»

وی در پايان تصريح کرد: «همچنين درتيرماه سال ۱۳۸۳ در شهرستان کليبر در قلعه بابک دستگيرشده و به مدت ۲ ماه در زندانهای اوين و تبريز در بازداشت بوده است که در طی محاکمه‌ای که انجام شد به يک سال حبس تعزيری محکوم شد و دادگاه تجديدنظر آن را به ۴ ماه حبس کاهش داد. در ارديبهشت ۸۹ برای بار سوم در موج دستگيريهای آن سال همراه با ۱۵ نفر ديگر دستگير شده و ۹ ماه در بازداشت نگه داشته شد که ۷ ماه آن در بازداشت انفرادی و همراه با شکنجه بوده است که بعد از آزادی در کتاب خاطرات خود دوران بازداشت خود را تشريح کرده است. بعد از آن بازداشت دادگاه انقلاب تبريز آيت را ۱۸ ماه حبس محکوم کرده بود. آيت مهرعلی بگلو متاهل و دارای يک فرزند ۶ ساله است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016