چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت آپارتمان نوساز در تهران دست‌کم متری ۳ ميليون تومان

گرانی مسکن در سال‌های گذشته موجب شده که در اغلب نقاط تهران، آپارتمان نوساز حداقل با نرخ ۳ ميليون تومان در هرمترمربع تعيين شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: در ماه گذشته بازار مسکن رونق بيشتری پيدا کرده و تعداد مراجعه به اين بازار افزايش يافته است؛ اين در حالی است که در سال گذشته متوليان اين بازار با رکود روبرو بودند و خريد و فروش آپارتمان با افت زيادی مواجه شده بود.

براين اساس، با رونق خريد و فروش واحدهای مسکونی، ساخت و ساز آپارتمان هم افزايش بيشتری پيدا می‌کند که در نهايت به نفع تقاضا در شهرهای بزرگ است و می‌تواند پاسخگوی تعداد مشتريان باشد اما قيمت‌ها هنوز هم با توان اقتصادی خانوارها فاصله زيادی دارد.

نگاهی به آگهی‌های مسکن نشان می‌دهد که اغلب آپارتمان‌های نوساز در شهر تهران کمتر از ۳ ميليون تومان در هرمترمربع تعيين نمی‌شود. در واقع گرانی بازار مسکن در چندسال اخير موجب شده که واحدهای نوساز به دليل نو بودن و شرايط وام بهتری که دارند، با قيمت‌های بيشتری به فروش برسند و البته متقاضيان بيشتری هم برای اين واحدها وجود داشته باشد بنابراين در اغلب نقاط تهران، آپارتمان نوساز با نرخ حدود ۳ ميليون تومان در هرمتر مربع تعيين می‌شود.

اما سقف تعيين شده برای واحدهای نوساز چندان مشخص نيست زيرا براساس شرايط هرواحد و محله، اين قيمت‌ها می تواند تفاوت زيادی داشته باشد اما در بخش متوسط شهر، اين نرخ‌ها تا حداکثر ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تعيين می‌شود که بسيار بالاتر از قدرت خريد متقاضيان اين قشر است.

نرخ واحدهای نوساز در برخی از محله های تهران

براساس گزارش ميدانی خبرنگار مهر، يک آپارتمان ۴۵ متری و نوساز در پيروزی دهم فروردين با قيمت ۱۵۳ ميليون تومان به فروش می رسد و در فلاح ابوذر واحدی ۴۱ متری و نوساز با شرياط ۲۴ ميليون تومان نقد، ۴۵ ميليون تومان وام و ۳۰ ميليون تومان رهن فروخته می شود.

در وحدت اسلامی روبروی فرهنگ آپارتمانی به مساحت ۴۵ مترمربع با آسانسور و پارکينگ و تحويل سه ماه متری ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان قيمت گذاشته شده است و در قصرالدشت دامپزشکی واحدی ۴۳ متری باپارکينگ و انباری و آسانسور ۱۶۶ ميليون تومان فروخته می شود.

در مهرآباد جنوبی واحدی ۴۵ متری با آسانسور و پارکينگ ۱۵۰ ميليون تومان قيمت گذاشته شده است و در پيروزی پرستار جنوبی واحدی با متراژ ۴۴ مترمربع متری ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در گلبرگ غربی واحدی ۴۵ متری طبقه سوم با انباری متری ۴ ميليون تومان قيمت گذاری شده است و در گلبرگ غربی ۱۴ متری لشگر واحدی ۴۱ متری با انباری متری ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

واحدی ۴۶ متری در گلبرگ غربی هم متری ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان قيمت گذاری شده است و در کاشانی بلوار تعاون هم واحدی ۵۰ متری با پارکينگ و انباری متری ۴ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در تهرانپارس ابتدای خيابان استخر هم واحدی ۵۰ متری با پارکينگ و انباری ۲۰۵ ميليون تومان قيمت گذاری شده است و در دامپزشکی يادگار هم وا حدی ۴۹ متری با انباری متری ۳ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

آپارتمانی ۴۷ متری در وحدت اسلامی با پارکينگ و انباری هم ۱۴۰ ميليون تومان فروخته می شود و در نبرد شمالی آپارتمانی ۵۰ متری با انباری ۲۰۰ ميليون تومان قيمت گذاری شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016