دوشنبه 12 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری مراسم ترحيم غلامرضا خسروی در زندان رجایی شهر

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: ساعاتی پس از اعدام زندانی سياسی غلامرضا خسروی سوادجانی در زندان رجایی شهر (گوهردشت)، زندانيان اين زندان مراسم ترحيمی را برای آن مرحوم برگزار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، امروز يکشنبه يازدهم خردادماه و ساعاتی پس از به دار آويخته شدن غلامرضا خسروی سوادجانی در محوطه زندان رجايی شهر کرج (گوهردشت)، زندانيان اين زندان مراسم ترحيمی را برای اين زندانی سياسی اعدام شده برگزار کردند.

اين زندانی سياسی که متهم به کمک مالی به سازمان مجاهدين خلق ايران بود، در سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به سه سال حبس تعزيری و سه سال حبس تعليقی محکوم گرديده بود که اين حکم با اعتراض دادستان تهران در مرحله تجديدنظر به شش سال حبس تعزيری مبدل گرديد.

اما محکوميت شش ساله زندان پايان پرونده قضايی آقای خسروی نبود و در حالی که اين زندانی سياسی در حال سپری کردن محکوميت شش ساله خود در زندان کرمان بود، با ارائه گزارش و درخواستی دروغ از جانب قاضی حيدری فرد مبنی بر اينکه اين پرونده همچنان در مرحله تحقيقات اوليه می باشد اين پرونده به دادسرای انقلاب تهران احاله گرديد که اينبار و با وجود يکسان بودن عمل مادی جرم، اين زندانی تحت اتهام «محاربه» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباسی به اعدام محکوم گرديد که حکم مذکور به تائيد ديوان عالی کشور نيز رسيد.

آقای خسروی پيشتر نيز در سن ۱۶ سالی در اوايل دهه شصت بازداشت و مدت پنج سال را در زندان کازرون به اتهام هواداری از سازمان مجاهدين خلق ايران سپری کرده بود.

به گفته برخی از زندانيان زندان رجايی شهر کرج که موفق به ملاقات با اين زندانی سياسی ساعتی پيش از اعدام شده بودند، آقای خسروی تا آخرين لحظات انتقال به سلول انفرادی به جهت اجرای حکم اعدام از روحيه بسيار بالايی برخوردار بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016