پنجشنبه 15 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خسارت ۵ ميليارد تومانی طوفان در تهران

رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران با اشاره به اينکه طوفان تهران ۵ ميليارد تومان خسارت برجا گذاشت گفت: ميزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مديريت بحران استانداری تهران اعلام می‌کنيم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غيرمترقبه را دولت جبران می‌کند.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به اينکه تهران از حالت آماده باش در آمده است اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی هشدارها برای طوفان احتمالی تمام شده است و مشکل خاصی در روزهای آينده نخواهيم داشت و از وضعيت آماده‌باش درآمده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره خسارت‌هايی که در طوفان روز دوشنبه به شهر تهران وارد شد گفت: برآورد ما از ميزان خسارت‌ها ۵ ميليارد تومان است و مقرر شده ميزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مديريت بحران استانداری تهران اعلام کنيم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غيرمترقبه را دولت بايد پرداخت کند و با همکاری شهرداری اين خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران با اشاره به قصور سازمان هواشناسی در اعلام به موقع طوفان اظهار داشت: اين بحران تجربه جديدی برای هواشناسی بود تا سيستم خود را به روز کند. سازمان مديريت بحران شهر تهران نيز نامه‌ای به سازمان هواشناسی داده تا نواقص را اعلام کرده و شهرداری تهران نيز اين آمادگی را دارد برای رفع نواقص کمک کند.

به گزارش فارس، طوفان دوشنبه در تهران ۵ کشته بر جای گذاشت و مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچيق فايبرگلاس در ميدان امام حسين(ع)، ماندن در زير آوار ديوار دورچين ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.

همچنين ۸۱ نفر از شهروندان نيز مجروح شدند که علت آن ۴مورد تصادف ماشين، ۲۴ موردضربه و جراحت(تروما)، ۱۹ مورد آسيب مغزی و ۳۴ مورد ناشی از ساير موارد گزارش شده است.

شکسته شدن ۲‌هزار و ۵۵۴ اصله درخت، ۱۰۹ مورد سقوط تابلو،۳۵ مورد سقوط داربست ، ۸ مورد شکستگی تير برق و ۳۹ مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعيف ثبت شده که ۱۹ مورد پست برق از مدار خارج و هزار و ۱۲۸ مورد خاموشی رخ داده، همچنين به۱۲۸ خوردو آسيب وارد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016