دوشنبه 19 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن حکم جديد مصطفی تاج زاده

متن حکم جديد مصطفی تاج زاده که بر اساس يادداشتهای اين زندانی سياسی از زندان اوين صادر شده است، منتشر شد.

به گزارش نوروز،‌ مصطفی تاج زاده هفته گذشته به اتهام فعاليت تبليغی برعليه نظام جمهوری اسلامی به يکسال حبس محکوم شد. وی که پيشتر اعلام کرده بود تنها در دادگاه علنی به دفاع از خود خواهد پرداخت،‌ به دليل غيرعلنی برگزار شدن دادگاه نه تنها از حضور در آن خودداری کرد بلکه حاضر به ارائه درخواست واخواهی و تجديد نظر هم نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاضی مقيسه در متن حکم صادره يادداشتهايی که اين زندانی سياسی در طول مدت حبس خود منتشر کرده است را مصداق تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی دانسته و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی وی را به يک سال حبس محکوم نموده است.

لازم به ذکر است غلطهای موجود در متن از جانب نگارنده رسمی و مسبوق به سابقه می باشد.

متن کامل اين حکم در پی می آيد:

در خصوص اتهام آقای مصطفی تاج زاده فرزند مظفر دائر به فعاليت تبليغی برعليه نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنايت به مجموعه محتويات پرونده و بررسی های انجام شده و بيانيه های صادره از سوی نامبرده در زمان تحمل حبس به عناوين «پدر مادر ما باز هم متهميم»، «کشتی حلف الفضول»، «انقلاب مخملی يا کودتای نظاميان»، پيامدهای دموکراسی ستيزی کليسا»، «خودسرها از طريق ستاد کودتا سازماندهی می شوند»، «ما هرگز شکايتمان را از کودتاچيان پس نمی گيريم»، «تمامت خواهان ايرانی بيش از آن که با علوم انسانی مخالف باشند با حقوق انسانی مخالفند»، «دوره شعار خدا شاه ميهن سپری شده و امروز فصل الخطاب قانونی اساسی است»، «جنتی نماد مخالفت با انتخابات آزاد در ايران است»، اقدام به تبليغ عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است. نامبرده در بيانيه «پدر مادر ما باز هم متهميم» دادگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را دادگاه های فرمايشی و نمايشی قلمداد نموده است و نظام را متهم به تعطيلی قانون اساسی و عدم اجرای آن نموده است و به حمايت و دفاع از اغتشاشگران و فتنه جويان اغتشاشات ۲۵ خرداد ۸۸ پرداخته و انتخابات آزاد و مردم سالاری نظام را کودتای انتخاباتی قلمداد نموده است. مسئولين نظام را جناح حاکم سرکوبگر معرفی نموده است و مقابله کنندگان با استکبار جهانی و افراد مدافع ارزش های نظام را طرفداران اسلام پادگانی معرفی نموده است و نظام ولايی جمهوری اسلامی را با نظام شاهنشاهی تطبيق نموده و شعار «خدا شاه ميهن» در آن را که شاه را مقدم بر ملت دانسته و اعلام داشته نظام ولايی خدا شاه ميهن است و اعلام می دارد که مسئولين نظام ادبيات فرعونی شاه را زنده کرده اند و در برخورد با منتقدان از آن ادبيات استفاده می کنند و نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان را توهين بزرگ به ملت دانسته است و در بيانيه خود اعلام می دارد استراتژی عملی جنبش سبز بايد برای رسيدن به انتخابات آزاد از تاکتيک اعتصاب غذا و اجتماع خيابانی يا تيمی استفاده کرد که فراخوان دعوت به ادامه اغتشاشات خيابانی را داده است.

با عنايت به محتويات پرونده و بيانيه های صادره از سوی نامبرده دادگاه بزه انتسابی را محرز دانسته مستنداً به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی نامبرده را به يک سال حبس محکوم می نمايد.رأی صادره غيابی در ظرف مدت ۱۰ روز از تاريخ ابلاغ قابل واخواهی در اين دادگاه می باشد و ظرف مدت ۲۰ روز قابل تجديدنظرخواهی در دادگاه های تجديدنظر استان تهران می باشد.

محمد مقيسه رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران
۱۹۹۳/۰۳/۰۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016